نوشته شده توسط : امامی

چه چیزی در یک وب سایت جدید باید انجام شود تا رتبه بندی یک آن را در موتورهای جستجو  بهتر سازد ؟ در این مقاله چند نکته برای وب سایت های تازه کار جهت به دست آوردن رتبه بهتر در موتورهای جستجو و نکاتی در رابطه با سئو گرد آوری کرده ایم . با ما همراه باشید .

بیشتر اوقات به نظر می رسد که گوگل سایت های جدید را در ۶ ماه اول یا شاید هم بیشتر نادیده بگیرد . الگوریتم های پیچیده و مخفی گوگل جهت جلوگیری از بالا رفتن وب سایت های جدیذ در رتبه بندی طراحی شده اند و این موضوع به عنوان sandboxing شناخته می شود .

پس چه چیزی به صاحبان وب سایت های جدید در برطرف ساختن این مشکل کمک می کند و می تواند رتبه بندی سایت آنها را بهبود ببخشد ؟

راهنمایی وب سایت های جدید در بالا بردن رتبه بندی موتورهای جستجو

راهنمایی وب سایت های جدید در بالا بردن رتبه بندی موتورهای جستجو

چگونه وب سایت های جدید رتبه هایشان بهبود می یابد ؟

دقیقا مشخص نیست که گوگل با وب سایت های جدید چه می کند اما معمولا مشاهده شده است که یک وب سایت جدید ؛

  • برای مدت ۶ ماه تا یک سال کمتر در لیست موتورهای جستجو نشان داده می شود .
  • در یک مدت زمان کوتاه به رتبه های بالایی دست می یابد .
  • به طور متناوب از لیست موتور جستجو ظاهر یا پنهان خواهد شد .

منظور از وب سایت جدید ، یک وب سایت با یک دامنه و نام تجاری جدید است . بنابراین یک طراحی وب سایت جدید و با راه اندازی مجدد سایت به این بحث مرتبط نیست .

مواردی که در رتبه بندی سایت های جدید تاثیر دارند

گوگل توضیح نمی دهد که چه مواردی در رتبه بندی تاثیر دارند اما به نظر می رسد موارد زیر در نظر گرفته می شوند :

  • وب سایت های جدید در ۲۴ ساعته شبانه روز می آیند و می روند ( بنابراین آنها در یک دوره ی آزمایشی قرار می گیرند ) . در هر حال منطقی است اگر سایت های جدید برای اثبات خودشان کمی زمان بگذارند .
  • سایت های جدید توسط گوگل به عنوان یک بازار آزمایشی در نظر گرفته می شوند . در صورتی که بازدید کنندگان آنها را به صورت متناوب دوست داشته باشند ، گوگل آنها را بیشتر بر جسته می کند .
  • وب سایت های قبلی از حرکت نایستاده اند – آنها به طور فعال در جهان مجازی در حال حرکت اند .
  • برخی از تجارت ها و یا کلمات کلیدی بسیار رقابتی تر از دیگر کلمات هستند و احتمالا بهبود رتبه های موتور جستجو خیلی سخت تر خواهد بود .

قوانینی که در واقع هستند روشن می کند که چرا سایت های جدید نتایج متفاوت و غیر قابل پیش بینی در لیست موتورهای جستجو دارند . واضح است که سایت هایی که سالهاست ایجاد شده اند و محتوای خوب با بروز رسانی منظم دارند ، موقعیت عالی در موتورهای جستجو خواهند داشت .

راهنمایی وب سایت های جدید در بالا بردن رتبه بندی موتورهای جستجو

راهنمایی وب سایت های جدید در بالا بردن رتبه بندی موتورهای جستجو

در سایت های جدید چه نکاتی سبب موفقیت خواهند شد ؟

  • طراحی سایت را به کمک تیمی حرفه ای انجام دهید و آن را به اجرا در آورید . این بدان معنا نیست که صفحه ی ساده را بارگزاری کنید . بلکه باید صفحات ریسپانسیو و جذاب توسط تیمی مجرب طراحی شود .
  • اطمینان حاصل کنید که محتوای وب سایت شما در یک موضوع متمرکز باشد – منحصر به فرد باشد ( گوگل هیچ ارزشی برای محتوای کپی شده از سایت های دیگر قائل نیست .)
  • در اسرع وقت وب سایت خود را ارتقا دهید و اجرا کنید. متأسفانه این بدان معنا نیست که هر چیزی یا یک صفحه برگزاری ساده را پرتاب کند – به این معنی است که دیگر نیازی به ارسال پیام غلطی به گوگل نیست.
  • محتوای شما باید برای مخاطبان مورد نظر مفید و آموزنده باشد – به طور کلی این به این معنی است که محتوای شما باید بر اساس آنچه مخاطبان شما میخواهند بدانند، به جای آنچه فکر میکنید  باید بگویید.
  •  اهمیت کلمات کلیدی را بیاموزید – محتوای خود را بر اساس کلمات کلیدی بنویسید .
  •  اصول بهینه سازی موتورهای جستجو و چگونگی هدف گذاری بر کلمات کلیدی را یاد بگیرید ، مطمئن شوید که طراحی وب سایت شما دوستدار موتور های جستجو است و محتوای شما به صورت مفهومی کد گذاری شده است، بنابراین گوگل می تواند محتوای شما را ارزیابی کند.
  • اساسا کلمات کلیدی آن چیزی است که مردم برای جستجو استفاده می کنند – بنابراین برای رتبه خوب شما باید محتوای خود را بر اساس کلمات کلیدی بنویسید، با استفاده از کلمات مورد نظر مخاطبان شما در هنگام جستجو
  • از کلمات کلیدی کم رقابت استفاده کنید . وب سایت هایی وجود دارند که به وسیله ی کلمات کلیدی کم رقابت در عرض چند هفته به گوگل می آیند و در باین کلمات رقابت سختی وجود ندارد.
  • کلمات کلیدی وسیعی را جهت افزایش شانس خود برای رسیدن به رتبه های بالا انتخاب کنید .
  •  عنوان SEO، URL صفحه وب و Meta Description خود را با دقت طراحی کنید . این موارد همان چیزی است که در صفحه ی نتایج گوگل مشاهده می شود .
  •  اطمینان حاصل کنید که google می داند که سایت شما وجود دارد – یک راه خوب برای انجام این کار گرفتن یک لینک از وب سایت های دیگر است .همچنین Google Analytics (نظارت بر بازدیدکنندگان سایت و غیره) و Google Search Console ( مشکلات سایت خود و غیره  را با آن چک کنید) را به سایت خود اضافه کنید.
  •  محتوای خود را به طور منظم تغییر دهید ( ترجیحا با اضافه کردن محتوای جذاب بیشتر ) به این صورت شما سعی می کنید به گوگل نشان دهید که یک سایت دینامیک و پویا دارید که ارزش دیدن را دارد .
  • لینک های مرتبط با وب سایت خود را بسازید، اما مراقب باشید – لینک های بد، شبکه های پیوند نامناسب، لینک های خریداری شده نا مناسب می توانند به وب سایت شما آسیب برسانند .
  • از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ کسب و کارتان استفاده کنید و بازار هدف خود را گسترده تر سازید.

شرکت طراحی سایت وب افرا با بهره گیری از کادری متخصص آماده ارائه خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت به مشتریان گرامی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: بالا بردن رتبه وب سایت,موتورهای جستجو,سایت موتورهای جستجو ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

سئو و بهینه سازی سایت های تک صفحه ای همواره یکی از مسائلی است که نیازمند داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می باشد. ساختار تک صفحه ای این وب سایت ها سبب می شود که شما نتوانید بیش از یک یا دو کلمه را برای وب سایت خود هدف قرار دهید. با وجود همه این مشکلات، سایت های تک صفحه ای قدیمی نیستند و با استفاده از روش های درست، می توانند بهینه سازی شوند. از سوی دیگر، آن ها روی یک هدف متمرکز شده اند و می توانند به طور انحصاری به منظور تحویل به آن هدف طراحی شده و با توجه به این ایده بهینه سازی شوند. در ادامه برخی از این روش های هوشمندانه را برای شما توضیح می دهم.

سئو 

معماری وب سایت

استفاده از معماری غیر قابل بازگشت یکی از مشکلات همیشگی صاحبان وب سایت ها بوده است. این مورد به شما کمک می کند تا دامنه وب سایت خود را گسترش داده و قدرت دامنه و چندین کلمه کلیدی را هدف قرار دهید. یکی از مهم ترین نکاتی من در مشاوره های سئو با آن ها برخورد کرده ام، وب سایت های تک صفحه ای هستند که فاقد وبلاگ و یا صفحات دیگری در کنار صفحه اصلی خود هستند. اضافه کردن صفحات به یک وب سایت تک صفحه ای، آن را به یک سایت چند صفحه ای تبدیل می کند. همچنین سعی کنید محتوای موجود در یک صفحه وب سایت خود را در یک فرمت سازمان یافته و قانع کننده مرتب نمایید. شما می توانید محتویات را به عنوان ها جدا کنید: ویژگی ها، سرفصل ها، بررسی ها، فرم تماس و غیره.

سازماندهی فایل های CSS برای ربات های گوگل

سازماندهی درست فایل های css یکی از مهم ترین عوامل سئو سایت شما می باشد. وجود کد های css پراکنده در وب سایت سبب سردرگمی موتور های جستجو و نظم وب سایت شما را با اختلال مواجه خواهد کرد. معمولا بهترین مکان برای قرار دادن فایل های css در بلای صفحه است.

جستجو قدرت بیشتر

لینک سازی همچنان به عنوان یکی از مهم ترین عوامل سئو وب سایت ها شناخته می شود. شما نباید بر روی ایجاد لینک های اسپم در بخش های تصادفی متمرکز شوید. شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی مختلف و سرویس های ارائه دهنده وبلاگ و انجمن های نسبت به ساختن لینک های قدرتمند اقدام نمایید.

تگ های H1

معمولا استفاده از چندین تگ H1 برای وب سایت شما مناسب نخواهد بود. استفاده از چندین تگ H1 در یک تک صفحه، می تواند یک جدایی در محتوا را نشان دهد و این باعث می شود که صفحه شما قابل خواندن و جستجوی دوستانه باشد. همچنین فرصتی برای بهینه سازی کلید واژه های بیشتر را  ارائه می دهد.

خوانایی وب سایت

سعی کنید خوانایی وب سایت را نادیده نگیرید. هیچ وقت خوانایی وب سایت خود را قربانی سئو نکنید. اگر وب سایت شما خوانایی کمی داشته باشد هیچ چیزی رتبه بندی سایت شما را خراب تر از آن نخواهد کرد. بهترین روش برای کسب رتبه های برتر در موتور های جستجو ارائه محتوای با کیفیتی است که مربوط به مخاطبان شما باشد.

تازه نگه داشتن محتوا سایت

یکی از مهم ترین نکاتی که در سئو و رتبه بندی سایت شما در موتور های جستجو اهمیت دارد این است که محتوا سایت خود را به صورت مدام تازه نگه دارد. شما باید قدرت خلاقیت بالایی داشته باشید تا بتوانید هر آنچه در وب سایت خود می بینید تغییر دهید. یک راه برای حل این مشکل ایجاد قسمتی برای بررسی محصولات قدیمی و دریافت نظرات و پیشنهادات کاربران می باشد. در بدترین حالت شما فقط باید یک صفحه دیگر برای محتوا مورد نظر خود به سایت اضافه نمایید.



:: برچسب‌ها: روش سئو وب سایت های تک صفحه ای,روش سئو وب سایت,سئو وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

تعریف پروتکل htps

در طراحی سایت، پروتکل htps مانند پروتکل http پروتکلی است برای استفاده از وب سایت ها اما تفاوت htps با http در این است که https میان کلاینت کاربر و سرور وب اطلاعات را رمز نگاری می کند و این رمز نگاری توسط certificate ای که آن سایت به شما می دهد اتفاق می افتد . اما در صورت استفاده از پروتکل http دیتای تبادل شده ی شما به سرور وب به صورت plain text تبادل شده و اگر شخصی میان کلاینت شما و به طور مثال مودم اینترنت شما می تواند isp و … باشد ) واقع شود و شروع به عملیات arp poisoning نماید ( در این روش مهاجم آدرس مک gateway شما رو جای مک آدرس کارت شبکه ی خودش جا میزند و به اصلاح شروع به sniff کردن میکند بعنی تمامی ترافیک ای که قرار است به سمت مودم اینترنت برود ابتدا به سمت این شخص مهاجم می رود و سپس پکت ها از سیستم هکر به سمت gateway واقعی روانه می شوند . به این نوع حمله man in themiddle( mitm ) attack
می گویند می تواند پکت های ارسالی شما به سرور وب را دیده و اگر این دیتا ها رمز نگاری نباشند خواندن محتوی آنها برای هکر کار بسیار بسیار راحتی می شود ، برای همین امر است که در طراحی اکثر وب سایت های مهم ( مانند سرویس دهنده گان ایمیل و با اینترنت بانک ها و یا … ) حداقل هنگامی که به صفحه ی لاگین و ورود نام کاربر و رمز عبور می رسیم از پروتکل https استفاده می کنند . این نکته را اضافه می کنیم که به صادر کنند های CA ) CertificateAuthority ) می گویند و هر شخصی که بخواهد در وب سایت خودش از certificate استفاده نماید بهتر است از ca های شناخته شده certificate بخرد و در وب سایت خودش قرار دهد.Related image

برخی از این ca های معروف

verisign- godaddy – … حال این سوال مطرح می شود که مگر نمی شود ما خودمان ca باشیم ؟! در پاسخ باید گفت که بله این امکان هست اما اگر certificate مورد استفاده ی ما توسط ca های متفرقه صادر شده باشد کلاینت هنگامی که می خواهد صفحه ی https ما را browse کند browser آن به او هشدار می دهد که certificate مورد استفاده در این وب سایت valid نیست! پس این نکته را باید بدانیم که سیستم عامل ها و browser ها از قبل به تعداد مشخص و معینی ca اطمینان دارند و زمانی که صفحه ای که از certificate استفاده می کند ( ssl page ) را باز نماییم ممکن است که مشاهده کنیم در محیط url بالای صفحه ی مرورگر به رنگ سبز رنگ در آید و این به معنی اطمینان داشتن سیستم ما به certificate مورد استفاده در آن سایت است و اگر محیط url مرورگر به رنگ قرمز درآمد این بدین معنی است که سیستم ما به آن certificate مورد استفاده اطمینان ندارد ( که دلایل آن را کاملا در ادامه شرح می دهیم ) پس می بینیم که اگر برای طراحی وب سایت مان که قرار است در محیطی عمومی publish شود از ca معتبری استفاده نکنيم کاربران هنگام ورود به صفحه ی این سایت ما هشدار valid نبودن cerfitiface را می گیرند و احتمالا به آن trust نمیکنند. اطلاعات مربوط به Certificate را می تواند در همان url در قسمت cerfiticate information دید که صادر کننده ی این certificate کیست ؟ برای کجا صادر شده و در چه بازه ی زمانی ای valid است . این نکته را نیز اضافه میکنیم که ما میتوانیم certificate هر cdl را روی سیستم خود در لیست trust ها قرار دهیم تا سیستم ما به آن certificate و صادر کننده ی اطمینان داشته باشد ( اما هنگام add کردن Certificate در trust های سیستم باید دقت داشته باشیم و ca مزبور را بشناسیم ). در بالا اشاره کردیم که اگر هنگام باز کردن صفحه ی ssl محیط url امان به رنگ قرمز درامد یعنی که این Cerfiticate مورد اطمینان سیستم ما نیست ، حال میخواهیم دلایل این مورد را بررسی نماییم :

  • ممکن است تاریخ سیستم عامل ما تاریخ روز نباشد برای مثال ممکن است تاریخ سیستم ۳ سال اختلاف داشته باشد و certificate مورد استفاده در بازه ی زمانی ۲ ساله valid باشد.
  • ممکن است صاحب سایت از certificate متفرقه ای استفاده کرده باشد ( که در بالا اشاره کردیم اگر آن سایت و ca آن را می شناختیم می توانیم آن را در لیست trust های خود add نماییم
  • ممکن است مورد حمله ی MITM واقع شده باشیم و شخصی دارد پکت های ما را sniff میکند و این بدین معنی است که ممکن است شخص یک certificate جعلی را به ما بدهد تا بتواند پسورد و سایر اطلاعات مهم ما را بدست آورد . پس باید دقت کنیم که هر certificate ای رو در trust های سیستم خود قرار ندهیم که چه بسا ممکن است آن Certificate مربوط به یک هکر ای باشد که میان ما و اینترنت واقع شده است.

از موارد بالا موارد ۳ و ۱ و ۲ به ترتیب می توانند بیشتر برای ما اتفاق رخ دهند پس خیلی خیلی باید به مورد ۳ دقت داشته باشیم ! و توصیه برای کاربران عادی این است که اگر در محیط url خود دیدند که certificate مورد اطمینان نیست ( به اصطلاح failed میشود و در صورتی که از تاریخ سیستم خود اطمینان دارند که به روز است بدون این که پسورد و نام کاربر خود را وارد کنند آن صفحه را ببندند . و اگر به اشتباه لاگین کردند سریعا از آن محیط sign out کنند و از محیطی که این مشکل را ندارد مجددا لاگین کرده و تمامی پسورد ها و ایمیل های recovery و … را تعویض کنند.



:: برچسب‌ها: https در طراحی سایت,طراحی سایت,https ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

استفاده از فایل های صوتی در طراحی وب سایت ها غالبا با دو هدف زیر صورت می گیرد:

اول، افزایش جذابیت در وب سایت با اضافه کردن یک فایل صوتی مانند یک قطعه موسیقی به صفحات.
دوم، ایجاد امکان پخش یک فایل صوتی در صفحه وب برای اطلاع رسانی به مخاطبین مانند پخش زنده شبکه های رادیویی
در هر دو مورد فوق، تنها امکان استفاده از فرمت هایی خاص وجود دارد؛ فرمت هایی که ضمن حفظ کیفیت پخش صدا، حجم فایل را تا حد امکان پایین بیاورند تا بارگذاری صفحه با آماده شدن قطعه صوتی برای پخش به زمان زیادی نیاز نداشته باشد.Image result for voice

برخی از وب سایت ها ترجیح می دهند به جای این که امکان دانلود فایل صوتی را برای کاربران فراهم بیاورند شرایطی را ایجاد کنند تا قطعه صوتی از طریق مرورگر برای مخاطبین وب سایت پخش شود. در مواردی مانند پخش زنده شبکه های رادیویی این تنها راه حل ممکن است اما به عنوان نمونه در مورد پخش یک قطعه موسیقی، با استفاده از این روش می توان از کپی شدن فایل بر روی رایانه مرورگر به دلایلی مانند حق تکثیر جلوگیری نمود
در میان فرمت هایی که برای پخش صدا در صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرند، موارد زیر کاربرد گسترده تری دارند:

 

wav: این فرمت صوتی که توسط شرکت Microsoft ارائه شده به دلیل پخش در نرم افزار Windows Media Player که همراه با سیستم عامل ویندوز عرضه می شود از محبوبیت بالایی برخوردار است، چرا که به راحتی در مرورگر وب رایانه هایی که ویندوز بر روی آنها نصب شده پخش می گردد، حجم فایل های wav. با مشخصات فنی فایل مانند نرخ بیت و تعداد کانال های پخش، ارتباط مستقیمی دارد اما به دلیل عدم استفاده از الگوریتم های فشرده سازی، نسبتا بالا است
mp3: فرمت mp3 از جمله فرمت های پرطرفدار در وب و تیز سایر رسانه های دیجیتال محسوب می شود که با استفاده از یک الگوریتم قدرتمند برای فشرده سازی فایل های صوتی توانسته نسبت خوبی میان حجم و کیفیت فایل ها ایجاد نماید. این فرمت عمدتا برای پخش موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد و توسط اغلب مرورگرها پشتیبانی می شود.
wma: از عبارت Windows Media Audio گرفته شده و فرمتی است که توسط شرکت Microsoft عرضه گردیده اما برخلاف wav. از الگوریتم های فشرده سازی استفاده می کند و لذا حجم پایین تری دارد. برای پخش این فرمت روی مرورگر، باید نرم افزار رمز گشای آن بر روی رایانه موجود باشد.

mid: فرمت mid برای ضبط و پخش فایل های موسیقی که حاوی ریتم هستند (مانند پیانو) مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل استفاده از نت های موسیقی برای ذخیره سازی اطلاعات فایل. حجم فوق العاده پایینی دارد. این فرمت به وسیله اکثر مرورگرها پشتیبانی می شود و به دلیل حجم پایین می تواند به عنوان صدای پس زمینه صفحات وب مورد استفاده قرار گیرد.
ra و rum: این فرمتها که اعضای خانواده فرمت های قابل پخش در نرم افزار RealPlayer محسوب می شوند. برای پخش زنده فایل های صوتی کاربرد دارند اما پخش آنها در مرورگر مشروط به وجود نرم افزار Real Player روی رایانه با نصب افزونه موردنیاز روی مرورگر است.

saif: فرمت AIFF که محصولی از شرکت Apple است برای ذخیره سازی صداهای دیجیتال با کیفیت بالا ایجاد شده و غالبا بر روی سیستم های مکینتاش مورد استفاده قرار می گیرد
au: این فرمت صوتی که توسط شرکت Sun و برای سیستم های یونیکس تولید شده دارای کیفیت و حجم نسبتا پایینی است و کاربرد آن در وب محدودتر از سایر فرمت ها است.

افزودن صوت به صفحه
برای اضافه کردن صدا به صفحه وب روش های متعددی وجود دارد اما متأسفانه همه مرورگرها از آنها پشتیبانی نمی کنند لذا تنها به ذکر مواردی می پردازیم که توسط اغلب مرورگرها قابل اجرا هستند.

استفاده از برچسب <a>

ساده ترین روش برای قرار دادن فایل صوتی در صفحه وب، ایجاد یک پیوند به آن است تا در صورت وجود نرم افزار مرتبط، کاربر با کلیک روی پیوند بتواند قطعه صوتی را بشنود، پیش از این با روش ایجاد یک پیوند با استفاده از برچسب <a> آشنا شدند. اما برای یادآوری، روش استفاده از این برچسب را مجددا مرور خواهیم کرد. این برچسب مشخصه ای با نام herf دارد که به نشانی نسبی یک پیوند اشاره می کند. این پیوند می توان یک صفحه وب در همان سایت، نشانی یک وب سایت دیگر و یا حتی یک فایل باشد.
منظور از نشانی نسبی این است که مشخص شود فایل با صفحه مورد نظر فارغ از محل ذخیره سازی روی رایانه، نسبت به صفحه ای که برچسب <a> در آن وجود دارد در چه محلی قرار گرفته است. برای مثال فرض کنید فایل صوتی همان جایی ذخیره شده که صفحه وب قرار دارد بنابراین مقدار مشخصه href به صورت زیر تنظیم می شود:

<a/برای شنیدن موسیقی کلیک کنید<“a href= ” Song.wav>



:: برچسب‌ها: فرمت صوتی در وب سایت , فرمت صوتی در وب , فرمت صوتی ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

به عنوان یک طراح وب سایت، ضروری است که هنگام طراحی سایت بین کسب و کار و هنر یک تعادلی ایجاد نمایید. هنگام ایجاد وب سایت توجه به نظرات مشتریان اهمیت بالایی دارد و ارتباط آن تیم باید مناسب باشد. اغلب طراحان حرفه ای زمان انجام یک پروژه را می دانند و به همین جهت وب سایت های مشتریان را به موقع تحویل می دهند. برای تبدیل شدن به یک طراح وب حرفه ای نیاز به مهارت هایی دارید که ممکن است از افراد مختلفی به دست بیاید. این ها همان مهارت هایی است که به شما اجازه می دهد تا بالاتر از بقیه بمانید تا یکی از موفق ترین طراحان وب شناخته شوید!

ویژگی طراحان وب سایت 

طراحی وب سایت 

طراحی وب سایت با توجه به سئو

به گفته متخصصان سئو زمان بارگذاری سایت اهمیت بالایی در سئو سایت دارد. همچنین نحوه کدنویسی وب سایت و نحوه قرار دادن متا تگ ها و توضیحات از دیگر عوامل تاثیر گذار در سئو و بهینه سازی وب سایت ها می باشد. به همین جهت توجه به گزینه های مختلف طراحی وب سایت مانند انیمیشن ها، حرکات و یا حتی مقدار رنگ ها یا عناصر اهمیت بالایی دارد. در نتیجه بهتر است هنگام طراحی وب سایت از عناصر طراحی مناسب استفاده نمایید.

اطلاع از اصول اصلی

این یکی از اولین اصولی است که هر طراح وب سایت حرفه ای باید از آن ها اطلاع داشته باشد و در برنامه های کاری خود استفاده نماید. اغلب اصول طراحی وب سایت ذاتی نیستند، به این معنی که همیشه باید در حال یاد گرفتن آن ها باشید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ساخت محتوا مناسب و مرتبط

تلاش کنید در وب سایت خود اطلاعات غلط، لینک های نامناسب، صفحات خالی و محتوایی که هیچ ارتباطی با سایر قسمت ها ندارد، قرار ندهید. همچنین باید این نکته را بدانید که استفاده از محتوا تکراری تاثیر منفی روی سئو سایت شما خواهد داشت.

هر روز نکات جدید یاد بگیرید

بهترین طراحان وب سایت، متخصصان سئو، هکر ها، بازاریاب ها هر روز در حال یادگیری مطالب جدید هستند. آن ها هر روز روش های مختلفی را بررسی می کنند تا ببینند کدام یک برایشان موثر است و کدامیک نیست.

پیدا کردن راه حل ها

همیشه طراحان و مدیران پروژه های مختلف با مشکلاتی رو به رو می شوند. اما طراحان حرفه ای همیشه به دنبال یافتن راه حل اصلی هستند نه جایگزین کردن آن. اگر شما یک طراح وب هستید، باید همیشه به دنبال راه حلی برای مشکلات خود باشید.

به طور منظم با مشتریان ارتباط داشته باشید

برنامه ای برای برگزاری جلسات هفتگی با مشتریانی که پروژه فعالی نزد شما دارند، داشته باشید. این به شما کمک می کند تا بازخورد مناسب را از مشتریان دریافت کنید و مهم تر از همه این که مسیر درست پروژه را مشخص کنید.

تمرین مهارت های ارتباطی

همه طراحان وب بزرگ می توانند با تیم خود ارتباط برقرار کنند و افکار و ایده های خود را بیان کنند یا تغییراتی در حوزه یک پروژه یا کار خاص ایجاد نمایند. وب سایت ها پروژه های بزرگی هستند و یک طراح حرفه ای باید بتواند دیدگاه خود را بیان کند تا دیگران بتوانند آن را اجرا کنند. 

شناختن بازار

هنگامی که شما کاملا از بازار کار خود اطلاعات داشته باشید، می توانید یک طرح طراحی کنید که کاملا مناسب مخاطبان هدف باشد. یکی از موانعی که مانع پروسه طراحی می شود، عدم شناخت کافی از صنعتی است که طراح روی آن کار می کند.

تفکری خلاقانه داشته باشید

رویکرد هر پروژه باید با ذهنیتی خلاقانه و تفکر انتقادی از نظر UI و طراحی گرافیک باشد. همیشه سعی کنید ایده های خود را به جلو ببرید و به دنبال کشف مرزهای جدید باشید.

شرح و داستان پروژه

هر پروژه ای را که شما انتخاب می کنید باید شامل یک شرح و داستان به صورت بصری یا شفاهی باشد. اگر شما یک وب سایت برای یک مرکز تهیه غذای آنلاین طراحی نموده اید، باید وب سایت شما پیام مناسب را برای مشتریان در بر داشته باشد. وب سایت ها یک رسانه ارتباطی هستند، بنابراین مشتریان می خواهند بدانند وب سایت شما چه پیامی را به آن ها انتقال می دهد.

هماهنگی و شخصیت کاری

به دنبال طراحی باشید که برای کار خود تعهد و شور و شوق را داشته باشد و بتوانید به راحتی با او صحبت نمایید. شما برای مدت طولانی با این شخص کار می کنید، بنابراین باید با هم هماهنگ باشید.

مشارکت و ایده پردازی

از همکاران خود بپرسید آیا همه چیز به همان خوبی که در ذهن شما هست پیش رفته است یا نه! تکرار کردن ایده های یکدیگر در طول فرایند طراحی باعث می شود طراحی وب سایت بهبود پیدا کند و به هدف نهایی نزدیک تر شوید.

فعال باشید

شما به مشکلی برخورد کرده اید یا نمی توانید طرحی را درست کنید؟ نگران باشید، حتی حرفه ای ترین طراحان وب سایت هم هر روزه با این مدل مشکلات مواجه می شوند. همه این موضوع را درک می کنند که شما بهترین تلاش خود را انجام خواهید داد.

اطلاع از طراحی سایت واکنش گرا

طراحی واکنش گرا سایت شامل استفاده از گرید های مناسب، تصاویر قابل انعطاف و استفاده از مدیا کوئری ها می باشد که درصورت نداشتن اطلاعات کافی از آن ها وب سایت شما با مشکلاتی در دستگاه های مختلف مواجه خواهد شد.

به جزئیات توجه کنید

در بیشتر مواقع توجه مردم به نکات گرافیکی در پروژه ها باور نکردنی است. توانایی دیدن جزئیات کوچک و بزرگ برای یک طراح حرفه ای ضروری است. 

به نظر شما یک طراح وب سایت حرفه ای چه ویژگی های دیگری را باید داشته باشد؟ منتظر اطلاع از نظرات و پیشنهادات شما هستیم.



:: برچسب‌ها: ویژگی های طراح وب سایت حرفه ای , طراح وب سایت حرفه ای , طراح وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

با رشد علم و صنعت و ورود خودرو و لوازم حمل نقل مانند اتوبوس، هواپیما، قطار، امکان مسافرت و جابجایی بسیار ساده‌تر شده است؛ بنابراین شما می‌توانید هر موقع که دوست داشتید با مراجعه به یکی از این سیستم‌های حمل‌ونقل، با تهیه بلیط سفر خود را آغاز کنید؛ اما با این کار، علاوه بر آغاز سفر، بسیار از مشکلات نیز برای شما آغاز می‌شود.تهیه بلیط اتوبوس و یا هواپیما تنها ابتدای کار است. اینکه چه لوازمی نیاز دارید، شرایط آب و هوایی مقصد چگونه است، اصلا کجا بروم و آنجا چه مکان‌های گردشگری و مناظر طبیعی و یا تاریخی وجود دارد و… بخشی از دغدغه‌های شما است؛ اما مه‌ترین سوال در ذهن شما این است که کجا را برای استراحت انتخاب کنم. به هتل بروم یا مسافرخانه. کدام هتل؟ شرایط آن چیست؟ آدرس آن کجاست؟ آیا هتل خوبی است؟ هزینه آن چقدر است؟ و سوالاتی ازاین‌دست.

طراحی سایت حرفه ای هتل

شاید به همین خاطر است که اکثرا برای سفر یا به همراه دوستانی که سابقه سفر را به مکان موردنظر داشته‌اند مسافرت می‌کنند و یا در قالب تورهای مسافرتی این کار را انجام می‌دهند؛ اما بازهم ممکن است آزادی و راحتی کامل را در سفر خود تجربه نکنند.اگر شما صاحب یکی از این هتل‌ها و یا اماکن اقامتی باشید، شاید دوست داشته باشید هتل خود را به این افراد معرفی کنید تا بدانند هتل شما کجاست. چه کیفیتی دارد. شرایط رفاهی آن به چه شکل است. آیا دسترسی به آن آسان است و… معمولا تنها راه توسعه کار خود را قرارداد بستن با تورهای مسافرتی می‌دانید.

اما راه دیگری هم وجود دارد.می‌دانید که عصر حاضر عصر اطلاعات است و اطلاعات با سرعت نور و از طریق اینترنت منتقل می‌شوند. شما می‌توانید از ظرفیت عظیم این شبکه جهانی به بهترین نحو ممکن استفاده نمایید. تنها کافی است یک وب‌سایت داشته باشید؛ اما نه هر وب سایتی. یک وب‌ سایت هتل و یا امکان اقامتی.

طراحی سایت هتل و اماکن اقامتی

یک وب‌سایت هتل و اماکن اقامتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک وب‌سایت تخصصی هتل و اماکن باید دارای ویژگی‌ها و مولفه های تخصصی و ویژه‌ای باشد. ویژگی‌هایی مانند:

  • یک ظاهر گرافیکی زیبا و متناسب با هتل و مکان‌های اطراف آن طراحی سایت
  • امکان رزرو آنلاین اتاق و پرداخت به‌صورت اینترنتی
  • امکان مشاهده کامل اطلاعات هتل ازجمله تعداد طبقات، چند ستاره بودن، امکانات رفاهی آن مانند رستوران، استخر و…
  • امکان مشاهده مکان هتل به‌صورت آنلاین بر روی نقشه‌های اینترنتی مانند گوگل مپ در طراحی وب‌سایت
  • امکان مشاهده فضای داخل هتل، لابی و اتاق‌ها به‌صورت گالری تصاویر
  • اماکن تجربه سه‌بعدی و مجازی هتل به‌صورت تصاویر 360 درجه
  • بخشی تحت معرفی مکان‌های دیدنی شهر
  • امکان پشتیبانی و وجود راه‌های ارتباطی مختلف
  • امکان مشاهده وضعیت هر اتاق به‌صورت جداگانه شامل: نوع درجه و کلاس اتاق، تعداد تختخواب، موقعیت مکانی در چه طبقه‌ای است، پر یا خالی بودن، در صورت پر بودن آن تاریخ خالی شدن و…

بنابراین با داشتن یک وب‌سایت تخصصی هتل و اماکن اقامتی، شما می‌توانید هتل خود را به‌صورت کامل به همه افراد جهان معرفی کنید و امکان تجربه‌ای مجازی را قبل از حضور در هتلتان فراهم کنید.همچنین شما می‌توانید با بیان امکانات گردشگری شهر مربوطه شامل مکان‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی و … امکان جذب افراد را به شهر و سپس به هتل خود فراهم کنید.

ویژگی‌های کمی فنی‌تر یک وب‌ سایت تخصصی هتل و اماکن اقامتی

شاید در نگاه اول طراحی یک وب‌سایت برای هتلتان را ساده فرض کنید؛ اما این‌طور نیست. برخی ویژگی‌های فنی‌تر و پس‌زمینه‌ای وجود دارد که باید رعایت شود.
مهم‌ترین ویژگی یک وب‌سایت، پربازدید بودن آن است. طبیعتا هر چه وب‌سایتتان پر بازدیدتر باشد امکان جذب افراد به هتل شما افزایش می‌یابد؛ اما سوال اینجاست که چگونه یک وب‌سایت پربازدید می‌شود؟ مهم‌ترین عامل برای پربازدید بودن یک وب‌سایت، طراحی بهینه آن برای موتورهای جستجو است که از آن با عنوان سئو نام‌برده می‌شود.

سئو‌ی سایت

بهینه سازی مجموعه‌ای از اقدامات و فعالیت‌های تخصصی است که در راستای بهبود رتبه وب‌سایت شما انجام می‌شود. هر چه رتبه وب‌سایت شما بهتر باشد، امکان مشاهده آن در صفحه‌های اول و عنوان‌های اول پیشنهادی موتورهای جستجو مانند گوگل بیشتر می‌شود.
همچنین وب‌سایت شما باید در دسترس باشد. این بدان معنا است که اگر مسافری ساعت 4 صبح به شهر مربوطه‌ای که هتل شما در آن قرار دارد رسید و در اینترنت عبارت هتل‌های شهر …» را جستجو کرد، در صورت سئوی خوب وب‌سایت شما و مشاهده وب‌سایت شما در صفحه اول نتایج گوگل، وب‌سایت شما باید بدون هیچ مشکلی باز شود و بالا بیاید.

طراحی ریسپانسیو

همچنین طراحی وب‌سایت شما باید ریسپانسیو یا واکنش گرا باشد. این بدان معنی است که امکان مشاهده صحیح وب‌سایت شما در دستگاه‌های مختلف مانند کامپیوتر، لب تاب، تبلت و تلفن‌های همراه وجود داشته باشد.
مسائل فنی دیگری نیز باید در طراحی سایت شما در نظر گرفته شود تا یک وب‌سایت کارا و باکیفیت داشته باشید. مسائلی مثل سرعت‌بالای وب‌سایتتان و یا فضای ذخیره‌سازی؛ بنابراین برای داشتن یک وب‌سایت خوب که بتواند به کسب‌وکار شما کمک کند، پیشنهاد می‌شود تا از یک طراح باتجربه استفاده کنید تا بتواند علاوه بر پیاده‌سازی صحیح آیتم‌های مربوط به هتل شما، سایر موارد فنی پس‌زمینه را نیز به‌درستی در طراحی لحاظ کند تا نتیجه آن‌یک وب‌سایت پربازدید و باکیفیت برای شما باشد.

منبع :سایت سازان

 



:: برچسب‌ها: طراحی وب سایت هتل,طراحی وب سایت,طراحی سایت هتل,طراحی وب ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

فروشگاه اینترنتی چیست؟

 
 
 فروشگاه اینترنتی به وب سایتی گفته می شود که تعدادی کالا یا خدمات از هر نوعی را در ویترین خود عرضه می کند. مشتریان برای استفاده از آن خدمات یا کالاها می توانند به فروشگاه سفارش بدهند؛ و حتی هزینه خدمات یا کالا را به صورت آنلاین پرداخت نمایند. برای دریافت سفارش از مشتری معمولا سیستمی به نام سبد مجازی خرید وجود دارد که می توان شفارشات را در آن ثبت نمود. 
فروشگاه اینترنتی به وب سایتی گفته می شود که تعدادی کالا یا خدمات از هر نوعی را در ویترین خود عرضه می کند. مشتریان برای استفاده از آن خدمات یا کالا ها می توانند به فروشگاه سفارش بدهند؛ و حتی هزینه خدمات یا کالا را به صورت آنلاین پرداخت نمایند .

برای دریافت سفارش از مشتری معمولا سیستمی به نام سبد مجازی خرید وجود دارد که می توان سفارشات را در آن ثبت نمود . سایت های پیشرفته حتی سبد خرید مشتری خود را تا مراجعه بعدی به سایت محفوظ نگه می دارند.

بنابراین مشتری در طی چند روز می تواند یک سبد خرید را تکمیل نماید و سپس هزینه ی آن را پرداخت کرده و خدمات و کالای خود را دریافت نماید . ارائه خدمات در فروشگاه های اینترنتی می تواند به صورت فیزیکی یا غیر حضوری ( مجازی ) باشند . از خدمات فیزیکی می توان خرید کتاب، مایحتاج زندگی، موبایل و . . .را برشمرد؛ و از خدمات مجازی می توان به فروش فیلم، موسیقی و . . .  اشاره نمود.مهمترین مزیت فروشگاه های اینترنتی در دسترس بودن آنهاست؛ خریدار در هر مکان و موقعیتی فقط با دسترسی به اینترنت می تواند خرید خود را انجام دهد . این روش یک نوع تغییر مدل در شیوه ی تجارت محسوب می شود؛ و برای فروشنده و مشتری سودمند می باشد . اما شروع این تجارت هم نیاز به یک سری عوامل دارد که عدم رعایت آنها می تواند ضررهایی را در پی داشته باشد.  

در ذیل به برخی از این عوامل و نکات اشاره می شود:


 

♦     یک فروشگاه اینترنتی از نظر سرمایه گذاری و مدیریت، هیچ فرقی با یک فروشگاه فیزیکی ندارد. همان طور که شما برای راه اندازی یک مغازه در یک مرکز خرید باید هزینه صرف کنید اگر برای طراحی سایت خود هزینه ی کافی انجام ندهید، هیچ سودی عاید شما نخواهد شد.

  

♦       امنیت فروشگاه اینترنتی بسیار حائز اهمیت است.

 

      همان طور که افراد به فکر امنیت مغازه ی خود هستند، باید خیلی بیشتر امنیت فروشگاه اینترنتی را

 

  در نظر بگیرند؛ زیرا سارقان اینترنتی خیلی ماهرتر از سارقان فیزیکی عمل می کنند.


♦        فروشگاه اینترنتی هم نیاز به تبلیغات کارآمد دارد .

 

همان گونه که افراد برای رونق مشاغل خود از تبلیغات استفاده می نمایند؛ یک فروشگاه اینترنتی هم برای اینکه مطرح شود باید در وهله اول فروشگاه خود را در بین مردم مطرح کند و لازمه ی این کار انجام تبلیغات گسترده است . 

با وجود این که اینترنت یک رسانه جدید محسوب می شود؛ ولی قوانین اصلی کسب و کار به قوت خود باقی و در این رسانه نیز کاربرد دارد . 


:: برچسب‌ها: توضیحات کامل فروشگاه اینترنتی , توضیحات فروشگاه اینترنتی , فروشگاه اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی
طراحی ضعیف باعث میشود تا کاربران نتوانند از بسیاری از اپلیکیشن های آندروید و iOS براحتی استفاده کنند. در این مقاله به ده نکته اشاره میشود که با لحاظ کردن آنها در طراحی، استفاده از اپلیکیشن ها برای کاربران آسان خواهد شد.
اینگونه بنظر می رسد کمپانی های مدیا به اپلیکیشن های موبایل که طراحی بدی دارند تمایل بیشتری دارند. طراحی اپلیکیشن موبایلخوب ضروریست، هرچند که سالهاست اپلیکشیشن های بد فروشندگان و فروشگاههای 
IT این ضرورت را نادیده گرفته اند. در کانتکست موبایل طراحی خوب اهمیت بیشتری دارد زیرا اسکرین های کوچک موبایل و محیط ناپایدار اجرایی آن استفاده از اپلیکیشن را دشوارتر میکند.
اما نقش توسعه دهندگان چیست؟ و کاربران باید درجستجوی چه باشند؟ آقای 
Micheal Griffith مدیر یک فروشگاه توسعه ی اپلیکیشن موبایل که اپلیکیشن های آن به زیبایی طراحی شده اند، ده اصل را عنوان کرده که با رعایت این ده اصل اپلیکیشن های بهتری طراحی خواهید کرد:

ویژگی های یک پلتفرم را به پلتفرم دیگر منتقل نکنید. ظاهر و احساسی که یک پلتفرم به کاربران منتقل میکند، مختص همان پلتفرم بوده و یکی از دلایل انتخاب آن پلتفرم توسط کاربر است. بعلاوه قابلیت های هر پلتفرم برمبنای آنچه ارائه میدهد از سایر پلتفرم ها متفاوت است، بنابراین توسعه دهندگان باید تصمیم بگیرند که آیا انتقال یک اپلیکیشن به همه ی پلتفرم های الزامی است یا خیر. آنها باید به این نکته توجه داشته باشند که یک پلتفرم در مقایسه با سایر پلتفرم ها کارایی بیشتری دارد.
برای اپلیکیشن های سازمانی که در چندین کانتکست و دستگاه استفاده میشوند درجه ی استاندارد سازی باید بیشتر باشد تا کاربران بتوانند آنچه را در حیطه کاری آنها بوده و در همه دستگاهها آشناست را انجام دهند. به آنها اطمینان خاطر دهید بی آنکه دغده ای برای کاهش زمان یادگیری و نوع دستگاه داشته باشند می توانند آنچه باید را انجام دهند. در این مورد اپلیکیشن بیش از نوع دستگاه در مرکز تجربه کاربری قرار دارد. درحالیکه در اپلیکیشن های معمولی خود دستگاه در مرکزیت تجربه کاربریست. بعلاوه نباید فرضیات بنیادین واسط کاربری از پلتفرم در تعاملات ابتدایی اپلیکیشن مانند دسترسی به منوها را نادیده نگرفت.
 
از محدودیت های موبایل بویژه اسمارت فون برای خلاقیت بهره ببرید. بعنوان مثال می توان از یک اپلیکیشن برای تشخیص چهره استفاده کرد تا بجای برش تصویر بصورت دستی auto crop در مرکز فوکوس تصویر انجام شود.
 
استفاده بهینه از آندسته از قابلیت های موبایل که در کامپیوتر وجود ندارند. بعنوان مثال می توان از دوربین گوشی برای کاستن از پیشنهادها در جستجو یا  supplierها استفاده کرد. استفاده از سنسورها بویژه جاهایی که دیتای اضافی آنها می تواند از تلاش کاربر یا اپلیکیشن بکاهد.
 
سهولت طراحی. طراحان جوان معمولا از متن های کوچک و لی اوت های دشواری استفده میکنند که خواندن و ضربه زدن های دقیق را برای کاربران مسن تر دشوار میکند. از افکت Retina استفاده نکنید زیرا در حال حاضر پیکسل های کوچکتری وجود دارند که متن را حتی در سایزهای کوچکتر از لحاظ فنی خواناتر میکنند. چشم های انسان با عبور از سن سی و پنج سالگی قادر به خواندن متن های خیلی کوچک نمی باشد. بنابراین بهتر است از طراحی قابل تطبیق استفاده شود که لی اوت را برطبق اندازه متن تنظیم میکند. رابط کاربری سایز متن در iOS7 حجم کدنویسی برای آیفون ها و آی پدها را کاهش میدهد.
 
پروتوتایپ ها و مدل های تستی را روی دستگاه و اپلیکیشنی که اجرا خواهد شد به مشتری یا کاربران نشان دهید.  پی دی اف یا فوتوشاپی که روی اسکرین کامپیوتر تست شود نمی تواند بازتاب دقیقی از چیزی باشد که در اسکرین موبایل یا تبلت نمایش داده میشود. بعلاوه تعاملات آنها از قبیل تاچ، سوایپ و تایپ نیز یکسان نیست. آنچه که در اسکرین های بزرگ با ماوس و کیبورد بخوبی کار میکند ممکن است در تاچ اسکرین های کوچک وحشتناک بنظر برسد. برعکس این مورد نیز صادق است آنچه که در گوشی های موبایل بخوبی کار میکند می تواند در اسکرین کامپیوتر عملکرد ضعیفی داشته باشد. بنابراین پروتوتایپ ها و نمونه های تستی را در کانتکست درست به مشتری نشان دهید.
 
آشنایی با تشبیهات ((Metaphors تشبیهات گرافیکی جهانی اندکی وجود دارند. شما می توانید روی افرادی حساب کنید که با تصاویر آنالوگ قدیمی مانند اسکرین های تلوزیون، کنترل های رادیو، نوار ضبط و غیره آشنایی دارند. نسل های جوانتر با آنها آشنایی ندارند حتی اگر در فیلم های قدیمی دیده باشند. هرچند آیکونوگرافی از لحاظ نظری امکان طراحی جهانی بیشتری را میسر میکند اما بسیاری از زمینه های آنالوگ برای آیکون ها چندان آشنا نبوده و کاربران را گیج میکنند. استفاده از متن حتی درصورت نیاز به لوکالیزیشن می تواند بهتر باشد.
 
اجتناب از سادگی بیش از حد هنگامیکه همه چیز از قبیل رنگ، وزن و غیره شبیه یکدیگرند. سادگی بیش از حد درست به گیج کنندگی پیچیدگی زیاد است چراکه هردو در تمرکز کاربر روی وظایف یا محتوا اخلال ایجاد میکنند.
 
طراحی apps نه applications. هرچه اپ پیچیده تر باشد استفاده از آن و نویگیت دشوارتر خواهد بود، بخصوص در گوشی های هوشمند و شرایطی مانند نور کم یا زیاد و موقعیت کاربران(حالت ایستاده یا نشسته). درصورت تعداد زیاد کارایی هایی که برای ارائه دارید می توانید آنها را میان مجموعه ای ازاپ های مرتبط تقسیم کنید. به این ترتیب هر اپ بر یک کارایی متمرکز میشود و بار اضافی به آن وارد نمیشود. عدم پیچیدگی بیش از حد و گمراه کننده یک ضرورت محسوب میشود.
 
طراحی برای لایه هایی از تجربه. کاربرانی که برای نخستین بار از یک اپلیکیشن تازه وارد شده به بازار استفاده میکنند باید چیزی ارزشمند و ویژه در آن احساس کنند. کاربران آتی نیز باید فواید بیشتر و با دسترسی آسان آنرا دریابند. افرادی که بطور مرتب از یک اپ استفاده میکنند معمولا بدنبال کاربردی عمیق تر برای استفاده مداوم و پایدار هستند. یک نمونه ی خوب از چنین اپی، Flipboard می باشد.
 
انتقال دیتا به کاربران در کانتکست. برخی تکنیک ها برای غنی تر کردن تجربه کاربری از حرکت(motion) و تغییر((transitions استفاده کرده و ارزش اپ طراحی شده را به کاربران منتقل کرده و آنها را وادار به جستجوی آن نمیکنند.

 



:: برچسب‌ها: 10 نکته طراحی اپلیکیشن موبایل,نکته طراحی اپلیکیشن موبایل,10 نکته طراحی اپلیکیشن,طراحی اپلیکیشن موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

بسیار خب، به نظر می رسد که شما در حال انتخاب یک شرکت طراحی وب سایت حرفه ای هستید. اما این جا سوالاتی مطرح می شود که بایستی به آن ها توجه کنید. چه چیزی باعث می شود یک شرکت طراحی سایت بهتر از دیگری باشد؟ چه کسی بهترین است؟ اگر شما به یک وب سایت فروشگاهی نیاز دارید، از کجا می توانید بفهمید که شرکت مد نظرتان در کارشان حرفه ای هستند. ممکن است شما صاحب یک کسب و کاری باشید که نمی تواند وقت خود را صرف بررسی تخصصی دنیای اینترنت نماید. این مقاله برای افرادی گردآوری شده است تا سطح دانش کمی از دنیای اینترنت دارند و با مطالعه ای این مطلب بتوانند به اطلاعات کافی درباره انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت دست پیدا کنند.

نکاتی که هنگام انتخاب شرکت طراحی سایت باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از:

  • تجربه شرکت طراحی سایت

  • سابقه کاری و نمونه کار ها

  • اعضای تیم و شرکت

  • مکان شرکت

  • سئو و قابلیت های بازاریابی

  • پشتیبانی مشتریان و مراجعه کنندگان به شرکت

  • قیمت گذاری بر روی پروژه و سایت

انتخاب یک شرکت طراحی سایت مانند انتخاب یک سازنده یا بنا برای خانه شما می باشد. شما خانه ای می خواهید که قابل اطمینان باشد و متناسب با اهدافتان طراحی شده باشد. اولین قدم یافتن شرکتی است که تجربه کاری آن ها ثابت شده است و حداقل چند سالی در صنعت فعالیت داشته باشند. یکی دیگر از عوامل کلیدی در هنگام جستجوی یک شرکت طراحی وب، این است که مطمئن شوید شرکت دارای یک تیم توسعه است، نه تنها یک نفر. شما هنگام ایجاد یک وب سایت، به یک طراح گرافیک، یک برنامه نویس و مدیر بهینه سازی موتور های جستجو نیاز خواهید داشت. داشتن چندین نفر با مجموعه مهارت های مختلف به شما این ضمانت را خواهد داد که وب سایت مورد نظرتان به بهترین نحو طراحی خواهد شد. درست مانند ساخت یک خانه، وظایف و تخصص های مختلفی برای تکمیل آن وجود دارد(برق کار، بنا، نجار و غیره).

نمونه کار های شرکت طراحی سایت

نمونه کارهای شرکت طراحی وب سایت بهترین روش برای اثبات این است که آیا شرکت مد نظر شما توانایی پیاده سازی پروژه شما را خواهد داشت یا خیر! اگر شما به دنبال یک سایت فروشگاهی هستید، باید بررسی کنید که شرکت مورد نظر شما آیا تا به حال وب سایت های فروشگاهی طراحی کرده است و چقدر در این زمینه حرفه ای عمل کرده است؟ آیا سبک کار آن ها با پروژه درخواستی شما شباهتی دارد؟

مکان شرکت

اطمینان حاصل کنید که شرکت انتخابی شما دارای موقعیتی است که در صورت لزوم می توانید با آنها ملاقات کنید. دانستن این که شرکت طراحی سایت مدنظر شما کجاست، می تواند از هر گونه تقلب و حقه جلوگیری نماید. مثلا شخصی می تواند در داخل خانه خود را صاحب یک شرکت طراحی سایت معرفی نماید.

پشتیبانی و خدمات مشتریان

این که یک شرکت با مشتریان خود چگونه رفتار می کند، نشان دهنده نحوه کار آن ها و توسعه محصولاتشان است. سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که تماس های شما را به موقع پاسخ داده و به سرعت وب سایتتان را به روز رسانی می نماید. اما به خاطر داشته باشید که برخی درخواست های شما ممکن است زمان زیادی نیاز داشته باشد و ممکن است در این مدت متخصصان شرکت در حال تجزیه و تحلیل جزئیات آن باشند. سعی کنید همیشه با مشتریان شرکت صحبت کنید و از تجربه کاری که با آن ها داشته اند بپرسید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید، شرکتی که انتخاب کرده اید، بهترین گزینه برای وب سایت شما خواهد بود.

قیمت گذاری پروژه

اما چیزی که می خواهید بیشتر از همه بدانید این است که چقدر باید برای طراحی وب سایت پرداخت کنید. البته توصیه ما این است، به جای این که تمرکز خود را بر روی قیمت وب سایت بگذارید به این فکر کنید که چگونه این سایت به کسب و کار شما کمک خواهد کرد. به عنوان مثال اگر شما ده میلیون تومان هزینه صرف وب سایتی بکنید که باعث افزایش مشتریان کسب و کار شما می شود، بهتر از آن است که یک میلیون تومان صرف خرید وب سایتی بکنید که هیچ کمکی برای رشد کسب و کار شما نخواهد کرد.

بهتر است قبل از سفارش پروژه طراحی سایت بررسی کنید که وب سایت هایی که آن ها ساخته اند از نظر موتور های جستجو چه رتبه هایی را کسب کرده اند و به همین جهت می توانید از آن ها درباره وب سایت هایی که طراحی کرده اند و در رتبه های برتر مورتور های جستجو جای دارند، پرسش کنید.



:: برچسب‌ها: شرکت طراحی سایت,انتخاب شرکت طراحی سایت,بهترین شرکت طراحی سایت,طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

هنگام ساخت یک وب سایت جدید موارد زیادی هستند که بایستی به آن ها توجه کنیم زیرا اغلب پروسه طراحی وب سایت پیچیدگی های خاص خود را دارد. جهت ساده سازی بیشتر این موضوع لیستی از باید ها و نباید هایی که زمان طراحی وب سایت باید آن ها را در نظر گرفت، تهیه نموده ایم.

باید های طراحی وب سایت:

ایجاد تجربه کاربری مشابه

اغلب بازدید کنندگان با استفاده از دستگاه های مختلفی وب سایت شما را بازدید خواهند نمود و صرف نظر از دستگاه هایی که برای بازدید از وب سایت شما استفاده می شوند، لازم است که شما برای آن ها یک تجربه کاربری مشابه ایجاد نمایید. بازدید کنندگان ممکن است با استفاده از تلفن همراه، تبلت یا حتی Smartwatches از وب سایت شما بازدید نمایند. بخش بزرگی از UX این است که مهم نیست که از چه دستگاهی برای بازدید از سایت استفاده می شود، بلکه بازدید کننده باید تجربه مشابهی در همه آن ها داشته باشد.

استفاده از ناوبری واضح و آسان

ناوبری آسان سایت 

وقتی صحبت از قابلیت استفاده از سایت می شود، ناوبری سنگ بنای اصلی آن است. اگر کاربران نتوانند راه خود را در وب سایت شما پیدا کنند، زیبایی آن بی فایده است. ناوبری وب سایت باید سه اصل زیر را دنبال کند:

  • سادگی: تا آن جایی که ممکن است باید ساختار آن ساده طراحی شود.
  • واضح بودن: گزینه های ناوبری باید برای همه کسانی که آن را می بینند واضح و روشن باشد و در معنای آن هیچ ابهامی وجود نداشته باشد.
  • پیوستگی: سیستم ناوبری در صفحه اصلی باید در هر صفحه دیگر وب سایت مشابه باشد.

ناوبری وب سایت شما باید طوری طراحی شود که بازدیدکنندگان با کمترین میزان کلیک ممکن بتوانند به هر کجا که می خواهند دسترسی داشته باشند.

تغییر رنگ لینک های بازدید شده سایت

بخش اصلی از ناوبری در طراحی سایت، رنگ لینک است. هنگامی که یک کاربر بر روی یک لینک کلیک کند، باید رنگ آن تغییر کند تا نشان دهد که سایت بازدید شده است. این به کاربران این امکان را می دهد تا چندین بار از صفحات مشابه بازدید نکند.

مرور و اسکن صفحات وب سایت

این برای بازدید کنندگان عادی است که وب سایت شما را بازدید و اسکن کنند. جالب است بدانید که متوسط توجه کاربران اینترنت کمتر از 8 ثانیه است، به طوری که آنها سریعا وب سایت شما را نگاه می کنند تا ببینند آیا بخشی از محتوایی که به آن علاقه دارند، در وب سایت شما وجود دارد یا خیر. اگر یک بازدید کننده به دنبال محتوایی در وب سایت شما باشد، سایت شما را اسکن می کند تا چیزی که دنبالش هست را پیدا کند. شما به عنوان یک طراح سایت، وظیفه دارید با طراحی یک سلسله مراتب بصری خوب (که اساسا در آن آرایش عناصر به شیوه ای است که اهمیت را نشان می دهد.) کار آن ها را برای جستجو راحت تر نمایید.

چک کردن لینک های وب سایت

بازدید کنندگان وقتی از یک وب سایت دیدن می کنند که آن ها را به صفحه 404 رجوع می دهند، ناامید شده و رضایت آن ها از دست می رود. کاربران از هر لینکی که روی سایت شما کلیک کرده اند، انتظار دارند که آن ها به جایی که می گویند منتقل نماید. دریافت یک پاسخ 404 برای بسیاری از مردم ناشناخته است و سبب کاهش بازدید کنندگان وب سایت شما خواهد شد.

ایجاد عناصر قابل کلیک

هنگام طراحی یک وب سایت اطمینان حاصل کنید که لینک ها قابل کلیک به نظر می رسند. عناصر بصری مانند لینک ها یا دکمه ها که قابل کلیک نیستند می توانند کاربران را گیج کنند. آنها خطوط زیر متن را برجسته می کنند، اما پیوند و اقدام خاصی ندارند. کاربران باید بدانند کدام بخش از سایت شما قابل کلیک است و کدامیک نیست.

نباید های طراحی وب سایت:

معطل کردن بازدید کنندگان برای بارگذاری محتوا

بارگذاری محتوا سایتمحدوده زمانی توجه کاربران اینترنتی هر سال در حال کاهش است. به طور متوسط 10 ثانیه طول می کشد تا یک کاربر بر روی موضوع خاصی در وب سایت شما تمرکز کند. اگر آن ها را در انتظار بارگذاری محتوا وب سایت خود بگذارید، اگر به اندازه کافی سریع نباشد، احتمالا آن ها وب سایت شما را ترک خواهند نمود.

باز نکردن لینک های داخلی در پنجره ای تازه

این رفتار بدی است که باعث می شود کاربران از دکمه Back استفاده کنند که معمولا به سایت های قبلی یا صفحاتی که قبلا بازدید کرده اند، بازگشت داده می شوند.

ترویج و ارتقاء بیش از حد مطالب

مطالب وب سایت 

ارتقاء بیش از حد مطالب می تواند نمایش سایت شما را دچار مشکل کند و کار کاربران را برای پیدا کردن محتوا مورد نظرشان سخت تر کند. این موضوع با نام banner blindness شناخته می شود و به معنای چیزی است که از دور به صورت یک تبلیغ به نظر می رسد و توسط کاربران نادیده گرفته می شود. 

استفاده از اسکرول های پنهان

این اتفاق زمانی روی می دهد که یک طراح وب سایت می خواهد رفتار نوار اسکرول را تغییر دهد تا کار دیگری را انجام بدهد. من درک می کنم که اپل (و دیگر برند ها) می خواهند راهی جدید و هیجان انگیز برای نمایش محصولات خود را در وب سایت خود پیدا کنند، اما شما می توانید از انیمیشن های CSS استفاده کنید و نتایج مشابهی را به دست آورید، بدون اینکه به طور کامل عملکرد اسکرول کاربر را تغییر دهید.

قربانی کردن عملکرد سایت برای زیبایی

برخی از طراحان سایت عملکرد سایت را فدای زیبایی آن می کنند و به همین جهت نرخ تاثیر گذاری سایت آن ها کاهش پیدا می کند. مهم این است که از پس زمینه های شلوغ پشت محتوا یا طرح های رنگ ضعیف دوری کنید، زیرا ممکن است خواندن را برای کاربران دشوار کند. 

تبلیغات و متن های چشمک زن

استفاده از محتویاتی مانند فلش ها یا فایل های ویدیوئی می تواند نوعی احساس متشنج در بازدید کنندگان به وجود بیاورد و باعث ایجاد مزاحمت برای افرادی می شود که قصد بازدید از وب سایت شما را دارند.

طراحی وب سایت

 منبع: طراحی سایت نوپرداز



:: برچسب‌ها: باید های اصلی طراحی وب سایت , طراحی وب سایت , طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

اينترنت ماهواره ای چیست؟

 

Image result for ‫اينترنت ماهواره ای چیست‬‎

یکی از روش های دریافت اطلاعات با سرعت بالا استفاده از ماهواره می باشد. روال ساده ارسال اطلاعات اینترنت از طریق خطوط تلفن معمولی و خطوط DSL می باشد و با توجه به سرعت بسیار بالای دریافت اطلاعات شما قادر به استفاده از اینترنت پر سرعت، ده ها برابر سریع تر از خطوط dial up خواهید بود.

 

دسترسی به اینترنت از طریق ماهواره چنان سرعتی به نقل و انتقالات شما می دهد که باور کردنی نیست و یک دسترسی مافوق سریع است. روش کار اینترنت ماهواره ای برخلاف ظاهر پیچیده آن بسیار ساده می باشد. با استفاده از انواع مودم های adsl می توانیم به آن وصل شویم تا برای ارسال اطلاعات از آن استفاده نماییم. در یک نوع ارتباط معمولی میزان اطلاعات ارسال شده بسیار کم است و از کارت های اینترنت کم سرعت نیز می توان استفاده نمود.

Related image



:: برچسب‌ها: اينترنت ماهواره ای چیست؟,اينترنت ماهواره ای ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

طراحی و مدیریت فروشگاه های اینترنتی می تواند بسیار آسان تر و ارزان تر باشد اما چگونه می توانیم مطمئن شویم نتیجه آن یک موفقیت بزرگ خواهد بود؟ در این مقاله توصیه هایی برای کارآفرینان دنیای اینترنت ذکر شده است:

امروزه دستگاه های موبایل و تبلت ها فرآیند خرید محصولات را دستخوش تغییراتی کرده اند. شما می توانید هر چیزی را که مد نظرتان هست، از یک پیتزا گرفته تا یک صندلی چرخ دار را از طریق فروشگاه های اینترنتی به راحتی خریداری نمایید. به خاطر همین سادگی ها، فروشگاه های اینترنتی آنلاین به سرعت در حال گسترش و ظهور هستند. 

خیلی از افراد اعتقاد دارند که طراحی فروشگاه اینترنتی آنلاین کار آسانی است. کافی است شما یک دامنه و فضای میزبانی تهیه کنید، با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا مناسب و ترکیب تم ها به خواسته خود دست یابید. اما حقیقت امر این طور نیست. طراحی یک فروشگاه اینترنتی خوب کار بسیار سختی است و دست یابی به موفقیت و کاربر پسند نمودن آن حتی کار را سخت تر هم خواهد کرد. در زیر به بررسی نکاتی می پردازیم که شما با استفاده از آن ها می توانید صاحب یک فروشگاه آنلاین موفق شوید. 

صفحه اصلی

صفحه اصلی چهره شرکت شما است، پس باید خوانایی بالایی داشته باشد و به وضوح قابل درک باشد. مشتریان شما به زمان خود اهمیت بسیار زیادی می دهند، پس سعی نکنید که برای معرفی محصولات و خدمات فروشگاه خود آن ها را معطل کنید. تلاش کنید در کوتاه ترین زمان ممکن مهم ترین اطلاعات را به مشتریان خود انتقال دهید. در صفحه اصلی درباره چگونگی پیدایش فروشگاه اینترنتی خود یا تعداد مدیران فروش فعال در فروشگاه اینترنتی صحبتی نکنید و این مطالب را به قسمت درباره ما انتقال دهید. البته این در شرایط عمومی است، هر چند ممکن است استثنائاتی نیز وجود داشته باشند.

صفحه اصلی 

در اینجا تصویری از یک فروشگاه اینترنتی را مشاهده می کنید. همانطور که می بینید، اطلاعات بی اهمیتی وجود ندارد و شما می توانید آن چه را که فروشگاه ارائه می دهد در چند ثانیه درک کنید. 

یک صفحه اصلی خوب به صفحات موجود در دسته بندی ها لینک می دهد تا ناوبری سایت آسان تر شود و از نظر تجربه کاربری نیز مناسب خواهد بود. گاهی اوقات ممکن است شما قصد قرار دادن بنر های تبلیغاتی یا پیشنهادات ویژه را داشته باشید که می توانید آن ها را در صفحه اصلی قرار دهید. استفاده از چت آنلاین برای پاسخ گویی سریع به سوالات مشتریان نیز یکی از روش های افزایش رضایت کاربران شما خواهد بود.

دسته بندی صفحات

برای یک لحظه فروشگاه اینترنتی آنلاین خود را به عنوان فروشگاه آفلاین در نظر بگیرید؛ صفحات قسمت دسته بندی شما مانند بخش های کوچکتر در آن هستند و به مشتریان شما نشان می دهند که چه چیزی در قفسه های فروشگاه شما وجود دارد: محل عکس ها، گزینه افزودن به سبد خرید و برخی اطلاعات مفید  (توضیحات کوتاه، امتیاز، و غیره). شما همچنین می توانید گزینه های مرتب سازی (پرفروش ترین محصولات، بررسی تعداد، قیمت، جدیدترین، و غیره) را هم در دسته بندی های خود لحاظ کنید.

به عنوان مثال در فروشگاه اینترنتی زیر آپشن های زیادی در اختیار مشتریان قرار داده شما تا آن ها بتوانند به سرعت محصول مورد نظر خود را پیدا کنند.

دسته بندی 

سعی کنید بسته به محدوده محصول شما و مشتریان خود از بهترین رویکرد برای عرضه محصولات خود به مشتریان استفاده کنید. 

صفحه محصول

یک مشتری صفحات وب سایت شما را پیمایش می نماید تا به یک صفحه محصول برسد. قصد او این است که محصول مورد علاقه خود را پیدا کند که احتمالا قصد خرید آن را خواهد داشت. تصمیم نهایی او به شدت به کیفیت و کمیت اطلاعاتی که شما ارائه می دهید بستگی دارد. اما به این معنا نیست که شما توصیف 1000 کلمه ای برای محصولات خود بنویسید. شما باید اطلاعات مربوط به محصول را به طوری سازگار و سازمان دهی شده به مشتری نشان دهید.

محصولات فروشگاه اینترنتی

 در زیر اجزای اصلی صفحه محصول را بررسی می کنیم:

تصاویر: مردم هنگام خرید از سوپر مارکت ها به دقت محصول، رنگ، شکل و بسته بندی آن را بررسی می کنند، اما آن ها نمی توانند این کار ها را در فروشگاه های اینترنتی انجام دهند. شما باید این شکاف را از بین ببرید. به همین جهت سعی کنید از تصاویر با کیفیت استفاده کنید و قابلیت هایی مانند انتخاب رنگ محصول و زوم کردن را نیز برای آن قرار دهید.

توضیحات: شما می توانید یک توضیح کوتاه برای بررسی کلی محصول و یک توضیح بلند شامل اطلاعات فنی محصول را ارائه دهید. 

قیمت: اغلب فروشگاه های اینترنتی آنلاین قیمت محصولات را نشان می دهند و جای تعجب هم ندارد. هیچ کسی برای خرید محصولی که قیمت آن را نمی داند ریسک نخواهد کرد. اگر محصولی شامل تخفیف می شود، بهتر است اطلاعات آن را با مقایسه قیمت فروش آن با قیمت کنونی ارتقاء دهید.

افزودن به سبد خرید: بیایید صادق باشیم، هدف اصلی شما این نیست که طرح، عکس یا هر چیز دیگری را نشان ندهید. هدف اصلی شما فروش است. بنابراین یک گزینه خرید به صورت برجسته در سایت خود قرار دهید. علاوه بر این، شما می توانید گزینه های "افزودن به لیست مقایسه" و "افزودن به لیست علاقه مندی ها" را هم نمایش دهید.

وقتی یک مشتری یک محصول را خریداری کرد، این بسیار عالی است که محصولات بیشتری را برای خرید به او پیشنهاد دهید. بنابراین هدف شما در اینجا این است که محصولات بیشتری را ارائه دهید که با سلیقه مشتری شما منطبق باشد. شما می توانید محصولات مرتبط را برای خرید به او پیشنهاد دهید. این تکنیک می تواند مقداری سفارش در فروشگاه شما را افزایش دهد.

پیشنهادات ویژه و تبلیغاتی

خوب، بیایید تصور کنیم که شما در حال حاضر یک سایت با صفحات معتبر، دسته ها و محصولات دارید. حالا شما نیاز به جذب مشتری دارید و باید طرح بازاریابی و تبلیغات خود را شروع کنید. استفاده از صفحات فرود، کد های کپن و حتی بازی ها می تواند در این زمینه کمک زیادی به شما کند.

فروشگاه اینترنتی 

برای مثال، در اینجا تصویری از یک صفحه با شمارش معکوس مشاهده می نمایید. این یک راه حل بسیار خوب برای فروش محصولات از طریق ایجاد حس اضطرار در مشتریان خواهد بود. 

پیگیری و تجزیه و تحلیل

وقتی شما زمان و هزینه زیادی را صرف فروشگاه اینترنتی خود کرده اید، قطعا می خواهید بفهمید که تاثیر آن روی کاربران شما به چه صورتی بوده است. ساده ترین راه برای دریافت این اطلاعات، استفاده از Google Analytics می باشد. امروزه ابزار های حرفه ای زیادی برای تجزیه و تحلیل وبسایت شما وجود دارند (مانند سایت ahrefs.com و سایت semrush.com) که استفاده از آن می تواند کمک زیادی به بهبود وضعیت وب سایت شما نماید.

آیا این همه تلاش ارزشش را دارد؟

یک پاسخ ساده وجود دارد: بله فروشگاه شما مانند یک جوانه است؛ شما باید از آن مراقبت کنید، آن را آب بدهید و آن را تغذیه کنید. یک روزی کار سخت شما به درخت شکوفایی می انجامد که میوه ها را به طور منظم تحویل می دهد!

 



:: برچسب‌ها: روش طراحی فروشگاه اینترنتی,طراحی فروشگاه اینترنتی موفق,طراحی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه اینترنتی موفق ,
:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

از جمله مهم ترین عوامل هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای، بدون شک تجربه کاربری است. امروزه بسیاری از شرکت ها برای رقابت با سایر رقبای خود در این زمینه سرمایه گذاری می کنند که این خود دلیلی بر اهمیت تجربه کاربری یا همان (UX) می باشد. 

دسترسی مناسب

سریع ترین و آسان ترین راه برای دریافت بازخورد از کاربران، بر عهده تیم پشتیبانی مشتریان شما است. اعضای تیم اغلب وقت خود را در صحبت کردن با مشتریان صرف می کنند و معمولا می دانند که مشتریان چه چیزی می خواهند و آن ها باید چه چیزی را بهبود دهند. آیا می خواهید بدانید که رابط کاربری سایت و فروشگاه اینترنتی شما گیج کننده است یا نه!؟ می توانید از این موضوع با پرسیدن سوالاتی از کاربرانی که از اپلیکیشن یا سایت شما استفاده می کنند آگاه شوید. به این ترتیب، بازخورد فوری دریافت می کنید و آن را به فهرست اولویت هایتان اضافه کنید. صرف نظر از خاص بودن مشکل مورد نظر مشتری، صحبت کردن با مشتریان باعث می شود شما متوجه شوید که آن ها چطور انتظار دارند که مشکلاتشان را حل کنید.

طراحی فروشگاه اینترنتی 

جذب مشتریان فروشگاه اینترنتی

اگر می خواهید طراحی فروشگاه اینترنتی شما موفقیت آمیز باشد و مشتریان بیشتری را جذب نمایید، ابتدا باید بدانید که مشتریان شما به چه چیزی فکر می کنند و موفقیت خود را در چه می دانند؟ باید بدانید که آن ها امیدوارند پس از خرید از وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما چه چیزی را به دست می آورند!؟

هر کاربر جدیدی که از فروشگاه اینترنتی شما استفاده می کند، برای شما تعریف موفقیت را پی خواهد داشت. اما کاری که شما باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که آنها فکر می کنند در مسیر موفقیت قرار دارند. در این جا نکاتی قرار دارند که می توانند برای انجام این کار به شما کمک کنند:

  • درک نقش سایت و فروشگاه اینترنتی شما و این که بیشتر در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟
  • درک این که چگونه هر یک از این نقش ها می توانند به موفقیت برسند.
  • به کاربران آموزش دهید، چگونه می توانند به خدمات بیشتر سایت شما دسترسی داشته باشند.
  • با کاربران صحبت کنید و به آنها کمک نمایید.

تجربه کاربری مانند معدن طلا بسیار ازرشمند است

هر زمان که یک مشتری در مورد یک مشکل با شما تماس برقرار می کند، این یک مشکل نیست، بلکه فرصتی است که می توانید بپذیرید. اطلاعات خام همیشه مفید نیست و با استفاده از آن ها همیشه راه حل های جدیدی را برای هر مکالمه ارائه نخواهید داد، اما این که در چه موقعیت زمانی از این اطلاعات استفاده کنید ارزش زیادی دارد. یک فروشگاه اینترنتی خوب باید با نیازهای کاربران و نحوه عملکرد رقبای خود سازگار باشد. شما باید این واقعیت را قبول کنید که اگر می خواهید رشد کنید نوآوری مهم است. 

موفقیت در یک فرآیند چیزی نیست که شما بتوانید آن را یک شبه به دست آورید، بلکه زمان لازم است. با این حال بسیار مهم است که تجربه کاربری (UX) فروشگاه اینترنتی خود را ارزیابی کنید و به طور مداوم برای بهبود آن کار کنید. شما باید هر چند وقت یک بار به آخرین نسخه خود نگاه کنید و چند سوال را از خودتان بپرسید.



:: برچسب‌ها: بهبود تجربه کاربری , طراحی فروشگاه اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 فروردين 1397 | نظرات ()