نوشته شده توسط : امامی

رنگ یک عنصر طراحی اساسی است که ما در همه جا در زندگیمان مانند هر وبسایتی که بازدید می کنیم و یا برنامه ای که استفاده می کنیم، آن را میبینیم. در حال حاضر شما رنگ webafra را می بینید . شگفت انگیز است ؛ هر ساله طراحان وب از رنگ ها و طرح های جدیدی برای طراحی وب استفاده می کنند . بعضی وقتها از یک رنگ جهت بیشتر دیده شدن استفاده می کنند . در هر حال نمی توان نقش رنگ ها در طراحی وب سایت را نادیده گرفت .

یک پس زمینه قوی ایجاد کنید

چند سال پیش یک روند فوق العاده ای از پس زمینه های پررنگ و جسور وجود داشت. در یک طراحی خوب، پس زمینه رنگارنگ و قدرتمند و جسور می تواند شروع خوبی برای علاقه به یک بخش خاص باشد. نظر شما در مورد این روند چیست ؟ آیا ممکن است رنگ یک طراخی را متمایز کند ؟ در این مورد ما با اطمینان می گوییم ، طراحی اگر خوب انجام شود می تواند سبب متمایز شدن و کمک به یک بخش شود .

به عنوان مثال سایت https://rootstudio.co.uk/ را مشاهده کنید . این سایت با استفاده از پس زمینه زرد رنگ در مطالعات موردی خود در باغ وحشی به نام ریجستر کمک کرده است . در این سایت رنگ پس زمینه عنصر اساسی و مهم در طراحی است . البته در همه ی موارد مطالعاتی این سایت از رنگ زرد استفاده نکرده است و این کار درست نیست . لازم نیست که از یک رنگ پر جنب و جوش استفاده کنید تا چیزی را از آن بیرون بیاورید. این طرح خیلی خوب کار نخواهد کرد، اگر بخش های مورد مطالعه هم حداقل نباشد.

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

مثال بعدی ، Mambo Mambo است که از رنگ برای برجسته کردن بخش های مختلف نمونه کارها استفاده می کند. برخی از بخش ها  زرد، آبی تیره و حتی سیاه هستند. در تصویر، می توانید ببینید که زرد با سبز، سیاه و سفید و رنگ پوست ترکیب شده است؛ با هم هماهنگی دارند . در این تطراحی ، رنگ پس زمینه است که به ایجاد این بخش منحصر به فرد و جالب توجه منجر شده است.  این نیز نام تجاری خوبی برای یک آژانس است.

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

ایجاد یک بیانیه

روش بعدی استفاده از رنگ ، استفاده از آن برای برجسته کردن لغات است . به عکس زیر دقت کنید ؛ مسلما پس زمینه به رنگ نارنجی توجه شما را جلب خواهد کرد . این یک استراتژی طراحی عالی است؛ زیرا هدف از رنگ تکیه کردن بر نشانه های بصری است که در این مقاله انجام شده است .

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

مورد بعدی، نمونه کارهای استودیوی طراحی Kickpush است. همانطور که شما متن زیر را می خوانید متوجه می شوید که این استدیو متفاوت با دیگران است و شخصیتی متفاوت دارد .  Kickpush خواهان نشان دادن تفاوت خود با دیگران است و رنگ انتخاب شده نیز در این زمینه به او کمک می کند .

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

کمک به محتوا با استفاده از رنگ

رنگ یک ابزار عالی برای کمک به محتوا و داستان است. صفحه اصلی وب سایت Bloom مثال خوبی در این مورد است. آنها از همان طراحی تقریبا الکتریکی استفاده می کنند و همراه با سایر عناصر بصری، آبی برای کمک به حرکت کاربر از سربرگ به پاورقی کمک می کند. اگر تمام بخش های اصلی از رنگ های مختلفی تشکیل می شدند ، این طرح با شکست مواجه می شد .

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

ایجاد رنگ انفجاری و اضافه کردن شخصیت

گاهی اوقات رنگ به طور خاص برای اضافه کردن علاقه به یک طراحی استفاده می شود. رنگ های بزرگ و جسورانه همیشه نباید در مرکز و جلوی طراحی قرار بگیرند تا رنگ بتواند به طور مؤثری مورد استفاده قرار گیرد.

برای مثال، صفحه اصلی Qards Designmodo از انواع مختلف رنگ انفجاری استفاده می کند. این باعث می شود که صفحه فرود در هنگام دیدن لذت بخش تر باشد و بدون در اختیار داشتن پس زمینه قرمز روشن و یا هر چیز دیگری که ممکن است در بالای صفحه قرار گیرد، که می تواند سبب گیج شدن کاربر شود .  استفاده از انفجارهای رنگی میتواند یک ابزار خوب باشد.

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

بهبود نام تجاری محصول یا شرکت شما با استفاده از رنگ

در برخی از بخش ها در یک وب سایت ، رنگ بسیار برجسته می شود و مورد توجه قرار می گیرد و در بقیه موارد این اتفاق گاهی نمی افتد و نمی توان استفاده از رنگ را در آن مشاهده کرد . این امر به معنی تعادل است . رنگ ها پر جنب و جوش می باشند و می توانند کنار هم قرار بگیرند یکی از جدیدترین وب سایت های تجاری که از استراتژی رنگ مناسبی در سایت خود استفاده کرده است ، وب سایت Asana است .

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

در نتیجه امروزه ما شاهد استفاده استراتژیک باز رنگ ها در طراحی وب سایت هستیم. مهمتر از همه، رنگ به شخصیت و خصوصا هویت نام تجاری کمک می کند.استفاده از رنگ در طراحی وب سایت ها روز به روز در حال بهبود بهتر و قوی تر شدن است و طراحان نیز در حال رشد هستند و روش های بهتری را به وجود می آوردند.



:: برچسب‌ها: رنگ در طراحی وب سایت,رنگ در طراحی وب,طراحی وب,طراحی وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

شروع توسعه و طراحی وب سایت می تواند کمی دشوار و گیج کننده باشد. یادگیری آن بسیار وسیع بوده و گزینه های زیادی برای انتخاب مناسب ترین زبان برنامه نویسی، فریم ورک ها و ابزار های دیگر طراحی سایت وجود دارند. اما از کجا باید آغاز کنیم؟ هیچ پاسخ صحیحی در این زمینه وجود ندارد اما شما می توانید از مسیر پیشرفت بسیاری از توسعه دهندگان حرفه ای استفاده کنید. شروع کار با رعایت اصول اولیه بهتر است و به مرور به مطالعه زبان های برنامه نویسی دقیق تر تبدیل می شود. در ادامه به بررسی این زبان های برنامه نویسی در طراحی وب سایت خواهیم پرداخت و ابزار های خوبی را به شما معرفی خواهیم نمود.

HTML و CSS

اگر شما تازه طراحی سایت را شروع کرده اید، HTML و CSS گزینه های مناسبی برای شما هستند. این دو در واقع زبان برنامه نویسی نیستند زیرا بر مبنای منطق کار نمی کنند. HTML یک زبان نشانه گذاری است و CSS یک زبان برای استایل پروژه است. HTML ساختار یک صفحه وب سایت را مشخص می کند و CSS تعریف می کند چگونه یک صفحه بر روی صفحه نمایش به نظر برسد. این دو زبان به عنوان زبان های فرانت اند در نظر گرفته می شوند زیرا در مرورگر کار می کنند. برخی از برنامه نویسان با زبان های کامل مانند پایتون یا جاوا اسکریپت شروع به کار می کنند. اما اگر می خواهید طراحی وب سایت انجام دهید و مطمئن نیستید برای شروع باید چه کاری را انجام دهید، HTML / CSS باید در اولویت فهرست شما باشد.

این دو زبان بسیار متفاوت هستند، اما آنها به خوبی یکدیگر را تکمیل می کنند. یک صفحه با فقط HTML کار خواهد کرد، اما اینطور زیبا به نظر نخواهد رسید. به طور مشابه در صورتی که بخواهیم فقط از CSS استفاده کنیم باز هم موفق نخواهیم بود، زیرا HTML باید توسط مرورگر رندر شود تا CSS هم بارگذاری شود.

شما با یادگیری HTML و CSS می تواید یک وب سایت را ایجاد کنید. درست است که وب سایت هایی که فقط با HTML و CSS ایجاد می شوند پویا نیستند ولی به خوبی کار می کنند. هر چند وقت یکبار نسخه های جدیدی از آن ها ارائه می شود که فقط ویژگی های جدیدی را ایجاد کرده که با استفاده از آن ها کار وب سایت های در حال توسعه بسیار ساده تر می شود. توصیه من این است که سعی کنید پروژه های خود را خودتان انجام دهید و اگر به مشکل برخورد کردید آن را در گوگل و وب سایت Overflow جستجو نمایید. 

طراحی سایت 

وقتی صحبت از یادگیری HTML و CSS می شود، این سوال پیش می آید که آن ها را از چه منبعی یاد بگیریم؟ خوشبختانه منابع رایگان فراوانی برای یادگیری این زبان ها وجود دارند که از معروفترین این وب سایت ها می توان به سایت W3Schools اشاره داشت. بعضی افراد W3Schools را دوست ندارند، اما این یک سایت عالی برای مبتدیان است.

من همچنین می خواهم ارزش پیش پردازنده هایی مانند Sass و Less را ذکر کنم. این ها زبان هایی هستند که منطق پیشرفته تری را برای متغیرها، حلقه ها و توابع فرآهم می کنند. قبل از اینکه بتوانید به سراغ Sass بروید باید ابتدا CSS را درک کنید. اما اگر می خواهید به طور جدی کار خود را در طراحی وب سایت ها انجام دهید، در نهایت باید به سمت آن بروید. 

طراحی وب 

همچنین پیش پردازنده هایی برای HTML نیز وجود دارند اما آنها به طور گسترده ای استفاده نمی شوند. از جمله معروف ترین آن ها HAML و JADE می باشند. 

جاوا اسکریپت/ES6

زبان فرانت اند دیگری که بسیاری از طراحان وب سایت ها از آن استفاده می کنند جاوا اسکریپت است. این زبان نیز به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا بتوانند افکت های پویایی را روی صفحات وب ایجاد کنند. با استفاده از جاوا اسکریپت، می توانید منوهای کشویی، اسلاید های کشویی، پنجره های مدال و بسیاری دیگر از رابط های وب را ایجاد نماید. پیشرفت ها در CSS3 اجازه می دهد که برخی تغییرات را بدون استفاده از جاوا اسکریپت انجام دهیم اما این به آن معنا نیست که جاوا اسکریپت یک زبان بی ارزش تلقی شود. در حال حاظر وب مستر های زیادی از جاوا اسکریپت برای ایجاد تصاویر پویا در وب سایت خود استفاده می کنند.

آخرین نسخه جاوا اسکریپت ES2015 نامیده می شود. اگر اصول اولیه جاواسکریپت را یاد بگیرید، ES2015 را درک خواهید کرد. ES2015 در نسخه فعلی JS و تمامی نسخه های آینده پشتیبانی می شود. بعضی ممکن است استدلال کنند که جاوا اسکریپت به عنوان یک زبان برنامه نویسی عمل نمی کند. اما از آنجا که شما می توانید Node.js را بر روی سرور اجرا کنید، اکنون می توانید جاوا اسکریپت را به عنوان زبان فرانت اند و بک اند استفاده کنید.

برای شروع یادگیری با مبانی جاوا اسکریپت مانند تنظیم متغیرها، ایجاد حلقه ها، توابع و اپراتورهای منطقی شروع کنید. البته این دانش را می توان با هر زبان برنامه نویسی دیگری هم یاد گرفت. سعی کنید از روش پروژه محور که بهترین روش برای یادگیری جاوا اسکریپت است، استفاده کنید. در هنگام مطالعه جاوا اسکریپت و سایر کتابخانه ها مانند jQuery / TypeScript شما اغلب سوالاتی دارید که گوگل نمی تواند پاسخ دهد. توصیه می کنم سوالات خود را به انجمن های اینترنتی ارسال کنید.

پی اچ پی، Ruby یا پایتون

آخرین بخش طراحی وب سایت که به بک اند پروژه شما کمک خواهد کرد. در این قسمت زبان های مختلفی وجود دارند که می توانید از آن ها بهره مند شوید. البته بعضی از این زبان های برنامه نویسی از محبوبیت بیشتری نسبت به دیگران برخوردار هستند. چندین سال پیش، Perl / CGI زبان مورد نظر برای توسعه بک اند وب سایت بودند. امروزه تقریبا این زبان ها وجود ندارند.

امروزه توسعه دهندگان جدید، بحث های بسیاری در مورد پی اچ پی دارند. پی اچ پی یکی از زبان های طراحی وب سایت قدیمی است و به طور خاص برای توسعه وب ساخته شده است. به طرز عجیبی خالق پی اچ پی هرگز نمی خواست که آن یک زبان برنامه نویسی باشد. اما در طول سال ها این زبان به سرعت رشد کرد. در حال حاضر پروژه هایی مانند وردپرس، جوملا و مگنتو همه بر روی پی اچ پی به خوبی کار می کنند. این به این معنی است که اکثریت قریب به اتفاق از توسعه دهندگان وب حداقل یکبار از پی اچ پی استفاده کرده اند.

دو زبان بسیار محبوب دیگر Ruby و پایتون هستند. این زبان ها نیز برای یادگیری جالب هستند زیرا آنها زبان های برنامه نویسی هستند که می توانید از آن ها برای طراحی وب سایت ها نیز استفاده کنید. تمام این زبان ها اوپن سورس و رایگان هستند و شما می توانید از آن ها در پروژه های خود استفاده کنید. از جمله فریم ورک های معروف برای طراحی سایت می توان به لاراول، سیمفونی، CodeIgniter و زند اشاره نمود. 

زبان طراحی وب سایت 

 زبان پرس و جو ساخت یافته (SQL)

اگر به دنبال توسعه بک اند وب سایت خود هستید لازم است تا SQL را فرا بگیرید. با استفاده از این زبان شما می توانید از موتورهای پایگاه داده مانند MySQL و PostgreSQL بهره بگیرید. خبر خوب این است که اکثر موتورهای دیتابیس با تمام کد های SQL سازگار هستند. بنابراین هنگامی که SQL یاد میگیرید، می توانید در هر پایگاه داده ای که با آن مواجه هستید کار کنید. محبوب ترین موتور پایگاه داده برای مبتدیان MySQL است. اما باید اشاره کنم که بسیاری از پایگاه های داده ها رابط هایی مانند PHPMyAdmin دارند. این ابزار به شما اجازه می دهد تا بدون نوشتن کوئری به درخواست های خود دسترسی داشته باشید. 

در نتیجه باید گفت که پاسخ صحیح یا غلطی وجود ندارد زیرا همه چیز بستگی به نیاز های شما مشخص خواهد شد. توسعه دهندگان ظاهر وب سایت می توانند HTML و CSS و برخی قسمت های جاوا اسکریپت را یاد بگیرند. توسعه دهندگان بک اند نیز می توانند با HTML و CSS آشنایی داشته باشند اما باید تمرکز خود را روی یادگیری یک زبان برنامه نویسی بک اند و موتور پایگاه داده قرار دهند. 



:: برچسب‌ها: زبان برنامه نویسی طراحی وب سایت,طراحی وب سایت,برنامه نویسی طراحی سایت,برنامه نویسی طراحی وب ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

جلوگیری از هشت اشتباه معمول در طراحی وب سایت

همان طور که اصول طراحی مناسب گفته شده را در نظر می گیرید  ،باید به شما درباره موارد بد و اشتباهات رایج در طراحی وب سایت را هم اطلاع بدهیم . یعنیاشتباهاتی که طراحان وب اغلب انجام می دهند . بعضی وقتها این مشکلات از ابتدا شروع شده و بعضی وقتها نیز هنگام بروزرسانی و تغییر سایت ظاهر می شوند.

 به هم ریختگی سایت شما را زنده زنده میخورد

به هم ریختگی باعث می‌شود تا بازدیدکنندگان راحت نبوده و حسی درباره نامرتب بودن به آنها دست می‌دهد. به همین خاطر از این حالت چشم‌پوشی کنید. شما می‌خواهید تا سایت شما کار دریافت اطلاعات توسط بازدیدکنندگان را آسان‌ تر کند . نه اینکه آنها حس کنند درون یک خواب که درون یک خواب دیگر است که این خواب نیز درون یک خواب دیگر است  به تله افتاده اند .

اگر تا به حال تمایل داشته اید تا یک طراحی به هم ریخته را انجام دهید ، در حق خود لطف کرده و هر چیز ممکن را حذف کنید. سپس حتی  موارد بیشتری را هم حذف کنید یا آنها را به صفحه های عمیق تری در سایت خود انتقال دهید.

جلوگیری از هشت اشتباه معمول در طراحی وب

جلوگیری از هشت اشتباه معمول در طراحی وب سایت

فشار بیش از حد روی بازدیدکننده ها در شروع

این مشکل بعضی وقتها از این ناشی می‌شود که طراح بیش از حد روی چیزی که درون سایت وجود دارد و سواس داشته و سعی می کند همه  چیز را در صفحه خانه در اختیار کاربر قرار دهد . راه‌حل ( همان طور که در مقاله ی اصل سادگی در طراحی وب سایت اشاره کردیم ) تعیین مهمترین مورد و مشخص کردن آن است و سپس ایجاد فضای کافی برای بقیه موارد در صفحه های دیگر سایت می باشد. تا وقتی که یک سیستم هدایت خوب برای سایت خود داشته باشید مشکلی وجود نخواهد داشت .

با پیچیدگی سردرگمی به وجود می آید

بازدیدکنندگان به محض اینکه به سایت شما می رسند ، یک تصمیم ناگهانی می‌گیرند. اگر دچار سردرگمی شده یا اذیت شوند ، سریع روی دکمه back مرورگر خود کلیک کرده و دیگر به سایت باز نمی گردند. اگر نمی توانید با حذف موارد اضافی سایت خود را ساده کنید باید از مهارت های طراحی خود برای پاکسازی طراحی استفاده نمایید.

برای این منظور صفحه وب را به قسمت های مختلفی تقسیم کرده و مشخص کنید که مورد باید در کجا قرار گیرد. به صورت سنتی ، خط های افقی و عمودی برای ایجاد شبکه ها در قسمتهای مختلف یک صفحه وب مورد استفاده قرار می‌گیرند ( مانند روزنامه‌ها ) . با این حال طراحی وب سایت مدرن اغلب خط ها را حذف کرده و برای این کار از منطقه های رنگی در پس زمینه ، قسمتهای مولتی مدیا ( به عنوان مثال صدا و انیمیشن با استفاده از فلش ) ، نوارهای هدایت و دیگر قسمت های متفاوت استفاده می نمایند .

ترکیب و سازگار کردن ایده های طراحی هیچ وقت کار نمی کند

هیچ وقت سعی نکنید در طراحی وب سایت خود شیوه های مختلف را ترکیب کرده و آنها را با یکدیگر سازگار کنید به جای این کار از یک طرح استفاده کنید که ساختار منحصر به فرد دارد .

با انتخاب دقیق گرافیک ها ، قلم ها و رنگهای که به خوبی با یکدیگر کار کرده و با طرح و پیغام شما سازگار هستند ، می توانید یک طرح ایجاد کنید که هم از نظر بصری مناسب بوده و هم سایت شما را از نظر شخصیتی جذاب میکند .

 تقارن خیلی زیاد مشکل ساز می شود

یک قانون طراحی گرافیکی مهم _ برای تبلیغات مجله ها و دکوراسیون داخلی و عکسها ، صفحه های وب و بسیاری موضوعات دیگر _ استفاده نکردن از تقارن زیاد است. به سادگی کافی است که نقطه ی  مرکزی صفحه وب خود یا تصویر را در مرکز قرار ندهید. اگر یک درخت کریسمس روشن نقطه ی مرکزی یک تصویر است ، درخت نباید دقیقا در وسط تصویر باشد .

جلوگیری از هشت اشتباه معمول در طراحی وب

جلوگیری از هشت اشتباه معمول در طراحی وب سایت

مشکل تقارن زیاد این است که حالت عادی زندگی و مقداری تضاد ظریف را حذف می‌کند که برای طراحی های مدرن موفق مورد نیاز است .

فراموش کردن بازدید کننده

بعضی از خطاهای طراحی سایت از یک ساختار هدایت درون سایتی نامناسب ناشی می شوند. باید موارد مختلف را به دسته هایی تقسیم کرده و صفحه هایی جداگانه را برای هر کدام در نظر بگیرید .

وقتی این کار را انجام دادید ، امکان هدایت صفحه ی خود را بررسی کنید . اگر لینکهای وجود داشته باشند که صفحه ای را باز نکنند ، می تواند باعث مشکلاتی شود . بهتر است از کسانی که با سایت شما آشنا نیستند بخواهید که سایت شما را بررسی کرده تا ببینند که مشکلات کجا هستند. ( شرکت طراحی سایت وب افرا امکان بهینه سازی سایت و بررسی سایت شما برای مشکلات احتمالی را دارد اگر قصد بهینه سازی سایت خود را دارید با ما تماس بگیرید )

با این که امکان جستجو در سایت می‌تواند مفید باشد ، اما مشتری شما باید بتواند با کلیک روی سرنح های بصری ( مثل آیکون ها ، تصاویر و نوارهای هدایت ) مکان زیرگروه‌ها را تعیین کند .

هیچ وقت غر نزنید

مواظب باشید اجازه ندهید که کار سخت خود روی سایت را فراموش کرده و بگذارید که تلف شود . همانند یک فروشگاه موفق که همیشه خودش را به‌روز می‌کند ، شما نیز باید کار مشابهی را با وب سایت خود انجام دهید . برای این منظور نکته های زیر را رعایت کنید :

  • وبلاگ یا قسمت تازه های سایت خود را به روز کنید. اگر یک وبلاگ یا قسمت موارد جدید دارید مطمئن شوید که اطلاعات جدیدی را به طور مرتب در آن پست می کنید.
  • تاریخ قسمت حق کپی رایت را به روز نگه دارید . اگر بازدیدکننده یک تاریخ مربوط به دو سال قبل را ببیند، فرض می کند که دو سال است سایت به روز نشده است .
  • لینک ها را بررسی کنید. به صورت مرتب لینک های خارجی و داخلی سایت خود را بررسی کنید. لینک های شکسته شده را حذف کرده و یا آدرس جدید را به لینک بدهید.

عدم امنیت باعث عصبی شدن بازدید کننده می‌شود

آیا از خرید در جایی که شخصیت های مشکوک وجود دارند رضایت دارید؟  آیا حاضر هستید در چنین محل رمز عبور عابر بانک خود را بزنید ؟ به صورت مشابه اگر مواردی را در سایت خود می فروشید باید به مشتری خود اطمینان بدهید که شماشخص مطمئنی هستید و انتقال مالی امنی را  فراهم می‌آورید .



:: برچسب‌ها: اشتباه معمول طراحی وب سایت,طراحی وب سایت,اشتباه طراحی وب سایت,طراحی وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی
فروشگاه اینترنتی به وب سایتی گفته می شود که تعدادی کالا یا خدمات از هر نوعی را در ویترین خود عرضه می کند. مشتریان برای استفاده از آن خدمات یا کالاها می توانند به فروشگاه سفارش بدهند؛ و حتی هزینه خدمات یا کالا را به صورت آنلاین پرداخت نمایند. برای دریافت سفارش از مشتری معمولا سیستمی به نام سبد مجازی خرید وجود دارد که می توان شفارشات را در آن ثبت نمود. 
 

فروشگاه اینترنتی به وب سایتی گفته می شود که تعدادی کالا یا خدمات از هر نوعی را در ویترین خود عرضه می کند. مشتریان برای استفاده از آن خدمات یا کالا ها می توانند به فروشگاه سفارش بدهند؛ و حتی هزینه خدمات یا کالا را به صورت آنلاین پرداخت نمایند .

برای دریافت سفارش از مشتری معمولا سیستمی به نام سبد مجازی خرید وجود دارد که می توان سفارشات را در آن ثبت نمود . سایت های پیشرفته حتی سبد خرید مشتری خود را تا مراجعه بعدی به سایت محفوظ نگه می دارند.

بنابراین مشتری در طی چند روز می تواند یک سبد خرید را تکمیل نماید و سپس هزینه ی آن را پرداخت کرده و خدمات و کالای خود را دریافت نماید . ارائه خدمات در فروشگاه های اینترنتی می تواند به صورت فیزیکی یا غیر حضوری ( مجازی ) باشند . از خدمات فیزیکی می توان خرید کتاب، مایحتاج زندگی، موبایل و . . .را برشمرد؛ و از خدمات مجازی می توان به فروش فیلم، موسیقی و . . .  اشاره نمود.مهمترین مزیت فروشگاه های اینترنتی در دسترس بودن آنهاست؛ خریدار در هر مکان و موقعیتی فقط با دسترسی به اینترنت می تواند خرید خود را انجام دهد . این روش یک نوع تغییر مدل در شیوه ی تجارت محسوب می شود؛ و برای فروشنده و مشتری سودمند می باشد . اما شروع این تجارت هم نیاز به یک سری عوامل دارد که عدم رعایت آنها می تواند ضررهایی را در پی داشته باشد.  

در ذیل به برخی از این عوامل و نکات اشاره می شود:


 

♦     یک فروشگاه اینترنتی از نظر سرمایه گذاری و مدیریت، هیچ فرقی با یک فروشگاه فیزیکی ندارد. همان طور که شما برای راه اندازی یک مغازه در یک مرکز خرید باید هزینه صرف کنید اگر برای طراحی سایت خود هزینه ی کافی انجام ندهید، هیچ سودی عاید شما نخواهد شد.

  

♦       امنیت فروشگاه اینترنتی بسیار حائز اهمیت است.

 

      همان طور که افراد به فکر امنیت مغازه ی خود هستند، باید خیلی بیشتر امنیت فروشگاه اینترنتی را

 

  در نظر بگیرند؛ زیرا سارقان اینترنتی خیلی ماهرتر از سارقان فیزیکی عمل می کنند.


♦        فروشگاه اینترنتی هم نیاز به تبلیغات کارآمد دارد .

 

همان گونه که افراد برای رونق مشاغل خود از تبلیغات استفاده می نمایند؛ یک فروشگاه اینترنتی هم برای اینکه مطرح شود باید در وهله اول فروشگاه خود را در بین مردم مطرح کند و لازمه ی این کار انجام تبلیغات گسترده است . 

با وجود این که اینترنت یک رسانه جدید محسوب می شود؛ ولی قوانین اصلی کسب و کار به قوت خود باقی و در این رسانه نیز کاربرد دارد .   
منبع: سایت ایران هشدار


:: برچسب‌ها: فروشگاه اینترنتی چیست,فروشگاه اینترنتی,فروشگاه چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

طراحی سایت چیزی است که اغلب مردم هنگام بالا آوردن یک سایت به آن فکر می کنند. آنها ممکن است ساعت ها، روزها یا حتی هفته ها را صرف قرار دادن یک لوگو یا رنگ هایی که با یکدیگر همخوانی دارند، کنند. وب سایت های بسیاری وجود دارد که دارای ویژگی های طراحی وب سایت بد هستند ولی مردم را مجبور به بازدید از سایت خود می کنند. سعی کنید وب سایت خود را برای یک تجربه کاربری منحصر به فرد آماده کنید. تاثیر طراحی وب سایت شما روی مردم بیشتر از آن چیزی هست که فکرش را می کنید. 

متن وب سایت

شما ممکن است فکر کنید طراحی سایت مربوط به گرافیک، رنگ، پیکسل و غیره است، اما متن بخش مهمی از آن است که همیشه نادیده گرفته می شود. متن اکثریت سایت شما را تشکیل می دهد، به همین دلیل است که بسیار مهم است که در سایت شما به خوبی ارائه شود.

برخی از نمونه استفاده های نادرست از متن در وب سایت ها عبارتند از:

  • متن کوچک که خواندن آن دشوار است.
  • فونت های نامعتبر (به عنوان مثال فونت هایی که به نظر دست نوشته اند).
  • متن هایی که به نظر می رسند با هم شلوغ شده اند.
  • کنتراست رنگ، خواندن متن را دشوار می کند.
  • متن زیر خط دار لینک نیست.
  • متن رنگی که لینک نیست.
  • پاراگراف های برجسته.

اگر افراد دچار مشکلی در خواندن محتوا سایت شما شوند، آنها زیاد در وب سایت شما منتظر نخواهند ماند. همیشه، همیشه، همیشه روی خواندن و نوشتن متن در وب سایت خود تمرکز کنید.

متن وب سایت 

ناوبری بد وب سایت

ناوبری یکی از چیز هایی است که می تواند در ذهن مخاطب یک دید خوب یا بد نسبت به وب سایت شما ایجاد کند. هنگامی که شما به دنبال چیزی در سایت باشید و نتوانید آن را پیدا کنید بدون آن که دلیل آن را بدانید. ناوبری بد وب سایت شامل موارد زیر است:

  • ناوبری ضعیف
  • ناوبری ناشناس
  • ناوبری پیچیده
  • لینک های شکسته در ناوبری
  • پیشمایش بی پایان
  • ناوبری بدون نوار جستجو 

هر چند هفته (یا بیشتر)، در وب سایت خود بازی کنید و ببینید آیا می توانید همه چیز را پیدا کنید. با این حال بهتر است از دوستان و یا اعضای خانواده برای تست سایت خود یاری بگیرید. به نظرات آن ها احترام بگذارید و فقط از آن به عنوان یک راه برای بهبود سایت خود استفاده کنید.

استفاده از طرح کلی بد برای وب سایت

برخی از ویژگی های طراحی وب سایت وجود دارند که فریاد می زنند تا ثابت شوند، اما به هر دلیلی، برخی از صاحبان وب سایت ها تصمیم به نادیده گرفتن آن ها دارند. این نه تنها بازدید کنندگان بالقوه را به سایت شما کاهش می دهد، بلکه می تواند سبب محدود کردن تعداد افرادی شود که قصد یافتن وب سایت شما را دارند.

بعضی از این ویژگی های طراحی بد طراحی وب عبارتند از:

  • وب سایت هایی که در مرورگرهای خاص کار نمی کنند (یا دارای مسائل عمده ای هستند).
  • وب سایت هایی که در دستگاه های تلفن همراه یا تبلت ها کار نمی کنند یا نادرست به نظر می رسند.
  • استفاده بیش از حد از فریم ها
  • پیشمایش افقی سایت

مرور اینترنت با استفاده از دستگاه های تلفن همراه و تبلت ها در طی سال های گذشته با افزایش خارقالعاده ای مواجه شده است به همین جهت حتما سعی کنید از بابت واکنش گرا بود طراحی سایت خود اطمینان حاصل کنید. عدم انجام این کار فقط سبب محدود کردن تعداد افرادی است که می توانند به طور بالقوه شما را بصورت آنلاین پیدا کنند.

پس زمینه وب سایت

پس زمینه وب سایت 

درباره پس زمینه وب سایت ها نکات زیادی وجود دارند. برخی آن ها را دوست دارند و برخی دیگر از آن ها متنفر هستند. اما بدون شک روش های اشتباهی برای استفاده از آن ها وجود دارند که عبارتند از:

  • پس زمینه های شلوغ و منحرف کننده که سبب از بین رفتن تمرکز روی محتوا سایت می شوند.
  • پس زمینه های مورد استفاده در متن که خواندن را سخت می کنند.
  • پس زمینه هایی که موجب سرگیجه می شوند و مایل به استفراغ هستند (مانند تصویر بالا).

پس زمینه هنگامی که به درستی استفاده شود، می تواند یک طراحی عالی برای یک سایت را در پی داشته باشد.

لینک های وب سایت

همانطور که می دانید همه وب سایت ها دارای لینک هایی هستند. اما بعضی از صاحبان این وب سایت ها تصمیم می گیرند که مشاهده این لینک ها برای بینندگان دشوار باشد. سعی کنید از موارد زیر جلوگیری کنید:

  • لینک های شکسته و خراب
  • لینک هایی که به دلیل کنتراست کم رنگ مشاهده آن ها آسان نیست.
  • پیوندهایی که هم رنگ و شبیه همان متن شماست. (چطور مردم آنها را پیدا خواهند کرد؟)
  • لینک های غیر مرتبط

سعی کنید با ساخت لینک های خود دسترسی مردم را به نقاط مختلف وب سایتتان بهبود بخشید.

تصاویر

تصاویر، هنگامی که به درستی استفاده نمی شوند، می توانند مشکلات بیشتری را ایجاد کنند. بزرگترین عامل این است که افراد از تصاویری که واقعا بزرگ هستند (از لحاظ ابعاد و اندازه فایل) استفاده می کنند که باعث می شود بارگیری سایت شما بسیار کندتر شود. از جمله مواردی که در هنگام استفاده از تصاویر بایستی از آن ها بپرهیزید عبارتند از:

  • تصاویر بزرگ که بارگذاری آن ها طول می کشد.
  • تصاویری بزرگتر از صفحه نمایش کاربران.
  • تصاویر بدون برچسب های Alt.
  • تصاویر بند انگشتی بزرگ (از نظر اندازه فایل)

پس سعی کنید از تصاویر بهینه استفاده کنید. انجام کارها به صورت ساده و آسان می تواند سرعت سایت شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

وب سایت خالی از محتوا و بی فایده

در زیر لیستی از مواردی را ذکر کرده ام که استفاده بیش از حد آن ها وبسایت شما را بیشتر شبیه به یک وب سایت بی فایده و خالی از محتوا خواهد کرد:

  • قرار دادن بیش از حد آگهی ها در وب سایت
  • جوایز و دعوت نامه های زیاد در وب سایت
  • قراردادن نادرست آمار بازدید صفحات
  • استفاده از هر چیزی که چشمک می زند
  • استفاده از لینک های زیاد در نوار کناری سایت
  • ویدیو یا صوتی خودکار که هنگام باز کردن یک صفحه شروع می شود.

اگر بازدیدکنندگان خود را با چیزهای بی شماری بمباران کنید، به خاطر داشته باشید این می تواند اولین و آخرین باری باشد که او از وب سایت شما بازدید می کند. به یاد داشته باشید که محتوای اصلی آن است که مردم را در سایت نگه می دارد، بنابراین سعی نکنید توجه خود را از آن دور کنید. 

طراحی بد

طراحی سایت بد 

نظرات مختلفی درباره چگونه طراحی وب سایت های خوب و بد وجود دارند، اما مواردی موجود دارند که همه در آن ها به توافق رسیده اند:

  • نمایش نادرست سایت در موبایل
  • استفاده بیش از حد از انیمیشن های فلش
  • پنجره های پاپ آپ
  • موسیقی یا ویدئو که به طور خودکار پخش می شود.
  • محتوا بیش از حد
  • تایپوگرافی نامناسب
  • بارگیری کند وب سایت
  • وجود نرم افزارهای تبلیغاتی و یا نرم افزارهای مخرب
  • استفاده بیش از حد از بسیاری از تبلیغات
  • کنتراست بصری ضعیف
  • ناوبری ضعیف
  • محتوای نامربوط 

طراحی خوب 

طراحی خوب سایت 

توصیف طراحی بد، قطعا این پرسش را مطرح می کند که طراحی خوب چیست؟ 

یکی از طراحان بزرگ دوران مدرن، طراح صنعتی آلمان، دیتر رامز، ده اصل اساسی طراحی سایت خوب را معرفی کرد. درست است که رامز اشیای فیزیکی را به جای وب سایت ها طراحی کرده است، اما اصول طراحی محور کار او محسوب می شود، بنابراین می توان گفت که استدلال خوبی برای اعمال آنها به طراحی وب سایت همراه با مصنوعات دیگر وجود دارد. در زیر ده اصل مربوط به رامز را ذکر کرده ایم:

نوآوری

نوآوری، از روش های خسته کننده جلوگیری می کند و از فناوری های فعلی برای دستیابی به رابط کاربری و قابلیت های نوآورانه استفاده می کند.

سودمندی و قابلیت استفاده

کاربر نباید برای پیدا کردن چیزی که به دنبال آن هست، دچار مشکل شود. محتوای مختصر، با کیفیت بالا و دقیق سبب می شود که کاربران و همچنین موتور های جستجو راحت تر بتوانند با وب سایت شما در ارتباط باشند.

زیبایی شناسی

تعادل هماهنگی بین فرم و عملکرد وجود دارد. ترتیب رنگ ها، فاصله ها و تایپ ها همه در هماهنگی با یکدیگر کار می کنند تا کاربر هنگام استفاده از آن احساس خوبی داشته باشد.

درک آسان

سایت شما شامل توضیحات و عوامل بصری است. به این نکته توجه داشته باشید که طراحی کاملا به اهداف وب سایت وابسته است.

محبوبیت

سعی کنید فقط آن چیز هایی که ضروری هستند در وب سایت خود قرار دهید تا کاربر بتواند هر چیزی که مورد نیازش هست را سریع تر پیدا کند.

صداقت

تمام گزینه هایی که در وب سایت شما وجود دارد را در اختیار کاربران قرار دهید. این باعث می شود زمانی که آن ها به این موارد نیاز دارند به وب سایت شما رجوع کنند.

طول عمر

یک وب سایت خوب، قابل استفاده در طول زمان است، نه از طریق باقی ماندن، بلکه با تکامل و ماندن در عصر فعلی. این موضوع در مورد محتوا و طرح سایت نیز صادق است.

دقت

همه چیز هایی که باید وجود داشته باشند، هستند و چیز های اضافی نیز حذف شده اند.

محیط

یک وب سایت با کاهش داده هایی که بارگیری می شوند و بهینه سازی تصاویر می تواند کارآمد تر باشد. دست است که این موضوع در طراحی وب سایت ها تاثیر زیادی روی محیط ندارد، اما از اصول پیروی می کند.

شما چه ویژگی هایی از یک طراحی وب سایت بد را دارید؟

 به منظور ایجاد یک سایت خوب شما باید به عنوان یکی از خوانندگان خود فکر کنید. آیا می توانید چیزها را به آسانی پیدا کنید؟ آیا همه چیز به خوبی کار می کند؟ چگونه سایت خود را بارگذاری کنم؟ چه چیز توجه من را منحرف می کند؟ به این سوالات پاسخ دهید و در مسیر ایجاد یک وب سایت بسیار بهتر قدم بردارید. همیشه به یاد داشته باشید که طراحی وب یک فرآیند مداوم است. فناوری همیشه در حال تغییر است و کار شما این است که مطمئن شوید که سایت شما همیشه به روز است و به درستی کار می کند. 

شما فکر می کنید چه ویژگی های دیگری وجود دارد که می تواند طراحی وب سایت شما را بهبود بخشد؟ منتظر شنیدن نظرات و پیشنهادات شما هستیم.



:: برچسب‌ها: بررسی روش های بد طراحی وب سایت , روش بد طراحی وب سایت , طراحی وب سایت , طراحی وب سایت1 ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

طراحی وب سایت عالی با ایجاد محتوای بهتر

مهم نیست اگر شما یک برنامه جدید با نام تجاری جدید را از ابتدا طراحی کنید یا اینکه روی یک ویژگی خاص کار کنید و یا یک صفحه را ویرایش کنید ؛ در هر صورت طراحی وب سایت باید با محتوا آغاز شود . این کار در سبب می شود که محصولان و وب سایت های بهتری را طراحی کنید .

منظور ما از تولید محتوا چیست ؟ در اینجا تولید محتوا بیشتر به ساخت مقاله های یونیک تمرکز دارد اما تولید محتوا شامل ساخت تصاویر ، فیلم ، صدا و دانلودها و … است . اما تمرکز اصلی بر مقالات است به همین دلیل است که بیشتر تکنولوژی ما براساس خواندن مصرف می شود .

محتوا و داستان فیلم ها و مقاله ها

فکر کردن در مورد داستانی که می خواهید با کاربران خود به اشتراک بگذارید به شما و تیم شما اجازه می دهد که داستان و محتوایی کاربردی بسازید . این همان چیزی است که در طراحی وب و برنامه های کاربردی اهمیت دارد .

طراحی سایت عالی با ایجاد محتوای بهتر

طراحی سایت عالی با ایجاد محتوای بهتر

محتوا اولین پارامتر در طراحی

نوشتن مطالب و فهرست طرح های شما کمک می کند چند چیز را بیاموزید. اول، حداقل موارد مورد نیاز برای موفقیت وب سایت را درک کنید و در مورد مطالب و محتوا قبل از تهیه wireframe و یا پیکسل با اعضای تیم مشورت کنید و به توافق برسید . دوم اینکه به شما کمک می کند بفهمید که این محتواها برای پروژه شما مناسب است یا نه .

اهمیت محتوا در طراحی

دو سناریو برای بررسی وجود دارد. در هر صورت، فرآیند تولید محتوا یکسان است . فقط موضوع این است که خودتان محتوا را تولید کنید یا محتوایی که شخص دیگر ارائه کرده است را بازنویسی کنید .اولین سناریو زمانی است که محتوای ارائه شده ای از قبل وجود ندارد . این فرصتی برای شماست که خودتان محتوا را تولید کنید . می توانید با مجموعه ای از سوالات نوشتن را شروع کنید . مثلا چرا بازدید کننده از این صفحه بازدید می کند ؟ چه اطلاعاتی می خواهد دریافت کند ؟ مخاطبان هدف چه کسانی هستند ؟  دومین سناریو دریافت بازخورد در مورد آنچه در طرح های خود پیاده می سازید ، است . در این قسمت باید این سوالات را برای خودتان مطرح کنید – چه چیزی باعث می شود این مشتری خاص و یا دیگران محتوای ارائه شده را مرور کنند؟ آیا همه چیز منطقی است؟ آیا محتوای زیادی وجود دارد که باید به صفحات مختلف تقسیم شود؟

طراحی سایت عالی با ایجاد محتوای بهتر

طراحی سایت عالی با ایجاد محتوای بهتر

تولید محتوای خوب به چه معناست؟

تولید محتوای خوب و مناسب یعنی محتوایی تولید شود که هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو جالب و جذاب باشد . البته کار بسیار سختی است که هم رضایت مشتری و هم موتورهای جستجو را بدست آورید اما این موضوع را باید در نظر داشته باشید که اگر رضایت مشتریان را جذب کنید ، موتورهای جستجو نیز راضی نگه داشته می شوند . زیرا اکنون الگوریتم موتورهای جستجوی گوگل بیشتر از قبل به رضایت کاربران مبتنی است .

چرا باید تولید محتوای مناسب را در اولویت قرار دهیم ؟

تولید محتوای جذاب و مناسب ، اولین و مهم ترین نکته در سئو است و تولید محتوای مناسب از حیاتی ترین بخش هایی است که برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو مهم است . بنابراین اگر محتوایی مناسب و جذاب در سایتتان ندارید ، باید بدانید که به هیچ صورت نمی توانید به صورت همیشگی ، رتبه ی سایت خود را در گوگل و دیگر موتورهای جستجو ارتقا دهید .بنابراین اگر کیفیت تولید محتوای شما در سایتتان بالا باشد راه موفقیت را طی خواهید کرد .

طراحی سایت عالی با ایجاد محتوای بهتر

طراحی وب سایت عالی با ایجاد محتوای بهتر

چگونه محتوای مناسب تولید کنیم؟

در هر حال شما متوجه شدید که منظور از محتوای مناسب چیست و چرا باید تولید شود ، اکنون باید با به کار گیری تکنیک ها و نکات ساده و کاربردی ، محتوایی را تولید کنید که مفید و جذاب باشد و طوری مطالب را سازماندهی کنید که موتورهای جسجو و کاربران از آن رضایت داشته باشند .

چه چیزهایی به عنوان محتوا باید در وب سایت قرار گیرد ؟

در اینجا مهمترین مسأله ای که مد نظر است این است که محتوا بیشتر از هر چیزی در سئوی سایت تاثیر دارد . مثلا قبلا وجود ویدئو در سایت کار مهمی نبود اما الان ویدئو ها نقشی اساسی در سئوی سایت دارند و نقش ویدئو ها در وب سایت بسیار مهم تر از متن یا تصاویر است .



:: برچسب‌ها: طراحی وب سایت عالی,طراحی وب سایت,طراحی سایت عالی,طراحی عالی ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

در دو دهه گذشته پیشرفت های زیادی در زمینه طراحی وب سایت انجام شده است. حتی برخی از منتقدین طراحی وب سایت به عنوان یک حرفه شناخته شده، هنوز هم نتیجه می گیرند که کار طراحان در دنیای ما ادامه خواهد یافت. طراحان و توسعه دهندگان وب سایت ها طرح های خود را با استفاده از فتوشاپ ایجاد می کنند و بعد آنها را به HTML تبدیل می کنند. با این وجود، من معتقد هستم که طراحان وب با دانش و تجارب وسیع، همچنان بسیار با ارزش هستند. در این جا شش دلیل وجود دارد که چرا ما هرگز نمی توانیم طراحی وب سایت را به عنوان یک حرفه ای در حال مرگ در نظر بگیریم:

طراحی سایت 

امنیت و نگهداری وب سایت

همانطور که می دانید داشتن وب سایت های امن برای حفظ شهرت هر شرکتی ضروری است. به طور مشابه، طراحی وب سایت، ساختار سایت و بهینه سازی موتور های جستجو (سئو) ضروری است. یک هکر همیشه به دنبال استفاده از وب سایت های آسیب پذیر است که جزئیات امنیتی منسوخ شده ای دارد. آسیب پذیری در امنیت می تواند اطلاعات حساس مشتریان را از بین ببرد یا کامپیوترهای بازدید کننده وبسایت را آزار دهد. بنابراین، یکی از الزاماتی که شرکت باید در انتخاب یک شرکت طراحی سایت مناسب در نظر بگیرد نگهداری وب سایت و به روزرسانی های امنیتی است. از آن جایی که بسیاری از مردم از لحاظ فنی حرفه ای نیستند تا امنیت وب سایت خود را بررسی کنند و فعالیت های تعمیر و نگهداری را انجام دهند، در نتیجه آن ها نیاز به خدمات یک طراح وب حرفه ای دارند. وب سایت های پیچیده نیازمند داشتن یک طراح وب با تجربه است که همیشه به روزرسانی می شود.

نام تجاری اختصاصی

نقش طراح وب در تسریع تحویل مطالب با کیفیت و پیام های تبلیغاتی ویژه به بازدیدکنندگان وبسایت بسیار حیاتی است. در بسیاری از شرکت های بزرگ طراحان وب علاوه بر فناوری اطلاعات، بخشی از تیم بازاریابی نیز هستند. نیکول بوئر، مدیر حرفه ای وب و طراح گرافیک در مقالات اخیرش در مورد روندهای طراحی وب در سال 2016، این نکته را مطرح کرد که توانایی یک طراح وب برای طراحی صفحه هایی که نام تجاری شرکت را استوار می کنند بسیار حیاتی است. بنابراین، این امر منجر به ادغام بازاریابی و طراحی وب سایت می شود. از آنجایی که دیوار بین بازاریابی و فن آوری، مدت ها است که شکسته شده است، طراحان وب باید با یادگیری در مورد محتوا، بازاریابی و نام تجاری، مهارت های خود را گسترش دهند.

کارکرد های تخصصی وب سایت

با تکامل سریع تکنولوژی، تقریبا هر چیزی که ما هر روز انجام می دهیم، مرتبط با طراحی و توسعه وب است. بنابراین، این بدان معنی است که مهارت ها و دانش هر توسعه دهنده وب باید تکامل یابد. توسعه دهندگان وب بایستی دانش خود را برای یادگیری مهارت های جدید مانند برنامه نویسی اندروید، وبلاگ نویسی سفارشی و برنامه های سفارشی دیگر گسترش دهند. طراحی وب یک حرفه ای در حال مرگ نیست بلکه یک تکامل است، درست مثل هر چیز دیگری.

تجربه بازاریابی آنلاین واینترنتی

داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال در بودجه بندی کارآمد فعالیت های بازاریابی تاثیر به سزایی دارد و فعالیت های بازاریابی آنلاین و برنامه ریزی توزیع محتوای مناسب را تسهیل می کند. در این جا دانش و تجربه یک طراح وب است که می تواند به بازاریابی بهتر محصولات و خدمات شما کمک نماید.

طراحی وب سایت بعنوان یک هنر است

طراحی وب سایت هنوز به عنوان حرفه ای برای کسانی که مایل به یادگیری ایده های جدید هستند و آن ها را در طرح های خود در نظر می گیرند، در نظر گرفته می شود. امروزه مردم در مورد تجربه کاربری صحبت می کنند تا به احساس، نگاه و محتوایی که بازدید کننده هنگام بازدید از یک وب سایت خاص می پردازد، اشاره کنند. بنابراین عناصر مانند فونت ها، پس زمینه، تصاویر، طرح های رنگی، فیلم ها، و طرح بندی ها در طراحی وب همچنان اهمیت بیشتری می یابد. بنابراین، طراحی سایت برای کارکنانی که فرصت یادگیری را در اختیار دارند، یک حرفه قابل قبول است.

کیفیت و استاندارد وب سایت

بخش بزرگی از محتوا موجود در اینترنت امروزه توسط یک فریمورک مانند دروپال، وردپرس، بلاگر و هر چیز دیگری تولید می شود. این فریمورک ها به عنوان استاندارد وب سایت های با کیفیت ارائه می شوند که کلید های میانبری هستند که شما را قادر به صرفه جویی در وقت و پول می کنند. در حال حاضر تقریبا تم هایی برای هر نوع وب سایتی که شما می خواهید وجود دارد. با این وجود هنوز ویژگی هایی وجود دارند که دسترسی به آن ها با استفاده از قالب ها مشکل است. 

در نتیجه، حرفه طراحی وب سایت به خوبی ادامه پیدا خواهد کرد تا زمانی که طراحان مایل به انطباق با صنعت جدیدی باشند.

آینده حرفه طراحی سایت 

ترجمه از سایت huffingtonpost



:: برچسب‌ها: آینده حرفه طراحی وب سایت,آینده حرفه طراحی وب,آینده طراحی وب سایت,طراحی وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

امروزه طراحی وب سایت ها پیچیده تر از گذشته شده است و معمولا طوری نیست که شخص بتواند بدون داشتن مهارت کافی در زمینه طراحی سایت این کار را انجام دهد. نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که مطمئن شوید وب سایت شما متناسب با اهداف تجاری و کسب و کار شما طراحی شده است و تجربه کاربری مناسبی را برای بازدیدکنندگان ایجاد خواهد نمود. 

یکی از راه های اطمینان از کار تیم در هنگام طراحی قسمت های مختلف وب سایت، ایجاد سبک طراحی وب سایت است. استفاده از مستندات طراحی برای یکپارچه سازی تجربه در صفحات مختلف وب سایت سودمند می باشد. همچنین به شما کمک می کند تا اطمینان پیدا کنید که آیا این طراحی از دستورالعمل های برند پیروی می کند و به عنوان بخشی از برند کلی شناخته می شود با خیر!

در ادامه می خواهم نگاه دقیق تری به چگونگی ایجاد سبک طراحی سایت برای پروژه های شما داشته باشم.

راهنمای سبک چیست؟

راهنمای سبک مجموعه ای از عناصر طراحی شده، گرافیک و قوانین است که طراحان و یا توسعه دهندگان باید اطمینان حاصل کنند که قطعات جداگانه وب سایت سازگار و یک تجربه ی منسجم در انتها ایجاد گردیده است.

سبک طراحی وب سایت 

اهمیت ایجاد سبک طراحی در چیست؟

نکته ای که باید به ان توجه داشت این است که وقتی طراحان مختلفی بر روی وب سایت یا برنامه وب کار می کنند باید اطمینان حاصل شود که آن ها بیش از حد تفسیر نمی کنند و سبک ها را بر اساس اولویت شخصی خود تغییر نمی دهند یا اصلاح نمی کنند. در توسعه، با تعریف عناصر وب سایت، توسعه دهندگان برای استفاده مجدد از این عناصر راحت هستند. علاوه بر این، می توانند آن را ساده تر کنند، زیرا آن ها عناصری را که باید کد گذاری کنند، دریافت می کنند.

برای راحتی بیشتر کار برنامه نویسان، وظیفه طراحان این است که تمام حالت های احتمالی مانند کلیک، بازدید و غیره را برای دکمه ها، عناوین، لینک ها و غیره در نظر بگیرند.

ایجاد سبک طراحی

بررسی نام برند تجاری

در ابتدا، شما باید نام برند تجاری خود را بررسی کنید تا بدانید که چه چیزی برای آن تعریف می شود. مطلع شدن از داستان های پشت نام تجاری، مشاهده تیم، ماموریت و ارزش های شرکت، مهم است. پس باید به بررسی نام تجاری بپردازید تا راهنمای سبکی که تولید می کنید به خوبی نمایانگر برند تجاری شما باشد.

اگر شما یک طراح وب سایت هستید که از کدنویسی اطلاعاتی ندارید. به راحتی فتوشاپ خود را باز کرده و برای سند خود یک عنوان و یک توضیحات کوتاه از آن چه که انجام داده اید را ایجاد نمایید. اگر هم کدنویسی می کنید این کار را با استفاده از html انجام دهید.

تعریف تایپوگرافی

به گفته اولیور ریک اشتاینشتاین، تایپوگرافی 95 درصد از طراحی وب سایت است. 

شما باید تایپوگرافی خوبی را ایجاد کنید زیرا این یکی از مهمترین ابزار های ارتباطی بین بازدیدکنندگان و وب سایت شماست. در تعیین سلسله مراتب و شناسایی آن ها به مواردی مانند، انواع تگ های هدر: h1، h2، h3، h4، h5 و h6، تغییرات حرفه ای و کلاسیک برای سفارشی کردن طراحی لینک ها، متن شروع، ارائه خانواده فونت، وزن و رنگ و غیره فکر کنید.

طراحی سایت 

رنگ ها در طراحی

این باور نکردنی است که چگونه انسان رنگ و رنگ های مرتبط با مارک های معروف را درک می کند. مثلا کوکا کولا، مطمئن هستنم که شما الان ببینید قرمز است. 

رنگ های اولیه برای راهنمای سبک وب سایت خود را متناسب با قالب سایت تنظیم نمایید، رنگ های غالب باید شامل بیش از سه سایه باشد. با این حال، در برخی موارد، به منظور نشان دادن رابط کاربری نیاز به رنگ های ثانویه و حتی گرم تری دارید، همچنین مطمئن شوید که آنها را نیز تعریف می کنید. رنگ های خنثی مثل سفید، خاکستری و سیاه را بعنوان رنگ های اصلی نام تجاری برای برجسته سازی بیشتر انتخاب کنید.

رنگ ها در طراحی 

صدا ها در طراحی

در طراحی وب سایت شما صدا ها می توانند اثر بخشی خوبی داشته باشند. این می تواند یک صدای ساده برای استقبال از کاربران باشد یا یک هشدار برای خطای 404 سایت شما. مثلا به جای اعلام "خطای 404" شما می توانید بگویید: "متاسفانه شما با خطای 404 مواجه شده اید".

آیکون ها

آیکون ها از هزاران سال پیش وجود داشته و بزرگتر از متون و کلمات هستند. سعی کنید از آیکون ها در پروژه های خود استفاده نمایید زیرا آنها یک بازدید فوری برای بازدیدکنندگان ارائه می دهند که چه اتفاقی می افتد و چه اتفاقی خواهد افتاد. انتخاب آیکون های مناسب، محتوای بیشتری نسبت به پالت های رنگ یا گرافیک ارائه می دهد. هنگام استفاده از آیکون، اطمینان حاصل کنید که در مورد مخاطب هدف، مذهب و تاریخ او فکر کرده اید. بنابراین از تصورات غلط و سوء تفاهم جلوگیری خواهد شد. یکی دیگر از موارد مهم این است که در مورد نام تجاری و ارزش آن فکر کنید.

آیکون در طراحی سایت 

Iconfinder یک ابزار عالی برای پیدا کردن آیکون بسیار جذاب برای پروژه های شما است.

تصاویر

تصاویر هزاران کلمه را بیان می کنند. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما شامل تصاویری باشد که سبک و جهت وبسایت شما را تعریف می نمایند. بار دیگر، در مورد ارزش های نام تجاری و وظایف آن فکر کنید. به عنوان مثال، یک سازمان خیریه از تصاویر قابل توجهی برخوردار است که دارای احساسات قوی و تماس با احساسات انسانی است تا آن ها بتوانند کالاهای ضروری زندگی مانند آب، غذا، برق و آموزش و پرورش را به دست آورند.

تصاویر در طراحی سایت 

فرم ها

فرم ها همان چیزی هستند که باعث می شوند وب سایت شما تعاملی تر و پویا شود، تا کاربر بتواند داده ها را وارد کند و پس از آن میتوانید آن را دستکاری کنید و کارهای مختلفی را انجام دهید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که یک سلسله مراتب را ایجاد کرده اید که شامل بازخورد احتمالی از فرم ها باشد. مثل خطا، پیام های هشدار دهنده و پیام موفقیت آمیز، مواردی نظیر رمز عبور بسیار ضعیف، ایمیل معتبر و پیغام های موفقیت ساده مانند "ایمیل فرستاده شد".

دکمه ها

دکمه ها ترکیبی از پالت رنگ، فرم ها و صدا ها هستند. با استفاده از این امکاناتی که قبلا ایجاد شده برای ساخت دکمه های ثابت و کاربردی با طرح های مختلف استفاده نمایید.

فاصله ها

چگونه می توان فاصله را در راهنمای سبک قرار داد؟ بسیار مهم است که فاصله را ذکر کنید. این می تواند به صورت یک شبکه برای طرح استفاده شود؛ می توان فاصله بین سرصفحه، دکمه ها، تصاویر، فرم ها و عناصر دیگر را تعریف کرد. استفاده منظم از فاصله ها باعث می شود کار شما ساختار یافته و حرفه ای باشد.

باید ها و نباید ها

یک بخشی از باید ها و نباید ها برای طراحی ایجاد کنید. این قسمت شبیه به یک FAQ می باشد. در این قسمت می توانید شایع ترین مشکلات را بررسی کنید و برای حل آن ها تصمیم درست را اتخاذ نمایید.

بهترین نمونه های سبک طراحی

در این جا برخی از بهترین نمونه های راهنمای سبک طراحی را قرار داده ایم. به یاد داشته باشید که این راهنمایی ها به شدت تحت تأثیر تنظیم سازمان، دید، مأموریت و ارزش ها قرار می گیرند و برخی از تصمیمات ممکن است در ارتباط با آنچه که انجام می دهید، بی اهمیت یا غیر منطقی باشد، بنابراین کورکورانه چیزهایی را که در آنجا انجام می شود دنبال نکنید.

Spotify 

Spotify

Dropbox

Dropbox

 راهنمای طراحی Kickstarter

 راهنمای طراحی  

نتیجه گیری

شما باید درباره برندی که قصد ایجاد راهنمای سبک طراحی مطالعه نمایید و اطمینان حاصل نمایید که قسمت های مختلف طراحی شما به درستی با هم ارتباط دارند، راهنمای سبک هماهنگ است و شامل تمام سناریوهای ممکن است.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در صورتی که فکر می کنید نکته ای را فراموش کرده ایم یا نظر و پیشنهادی دارید در زیر برای ما نظر خود را ارسال کنید.



:: برچسب‌ها: ایجاد راهنمای سبک طراحی وب سایت , ایجاد راهنمای سبک , سبک طراحی وب سایت , طراحی وب سایت , طراحی وب , طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

تحقیقات اخیر نشان داده است که بیشتر کاربران ترجیح می دهند که به جای این که در گوگل به دنبال محصول مورد نیاز خود بگردند، این کار را از طریق وب سایت آمازون انجام دهند. بیشتر شرکت های و فروشگاه های اینترنتی بزرگ دنیا در حال تغییر نگرش خرید مشتریان نسبت به طراحی وب سایت ها هستند. امروزه بیشتر فروشگاه های اینترنتی پیشرفته از فن آوری های چت بات ها و جستجو های صوتی و غیره استفاده می کنند. طبق گفته Gartner، تمام شرکت های بزرگ تجارت الکترونیک تا سال 2021 از محصولات صوتی و بصری استفاده خواهند کرد. علاوه بر این، راه حل های هوش مصنوعی در طراحی وب سایت، شرکت های تجارت الکترونیک را قادر می سازد تا به راحتی خواسته های مصرف کنندگان را درک نمایند و محصولاتی را که متناسب با نیازهای مشتریان باشد را ارائه دهند. بنابر پیش بینی Futurologists این روش ها تا سال 2020 به میزان 30 درصد بر افزایش فروش وب سایت ها کمک خواهد کرد. در ادامه به بررسی مزایای هوش مصنوعی در طراحی سایت می پردازیم.

جستجو سریع تر در وب سایت

مشتریان همیشه دوست دارند که اطلاعات مورد نیاز خود را در وب سایت شما به سرعت و راحتی هر چه تمام تر پیدا کنند. استفاده از جستجو های صوتی در حال حاظر یکی از محبوب ترین روش های جستجو در مخصوصا میان جوانان است. باید دید آیا Siri ،Cortana و سایر نرم افزار های جستجو صوتی می توانند به عنوانی دستیار در خرید های مجازی به مشتریان کمک کنند یا نه! در هر صورت استفاده از جستجو های صوتی بخش مهمی از طراحی و توسعه وب سایت های فروشگاهی خواهد بود.

تعامل بهتر با مشتریان

تعامل با مشتریان سایت 

امروزه چت بات ها روند برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان را طبیعی تر کرده اند. با استفاده از هوش مصنوعی، آن ها به زودی یاد خواهند گرفت که چگونه احساسات انسان را تشخیص دهند. در حقیقت، استفاده از این گزینه تمام موانع ارتباطی را حذف می کند و فرآیند خرید را آسان تر و راحت تر می کند. با استفاده از هوش مصنوعی، تعامل از طریق چت بات ها شبیه مکالمه با یک مشاور واقعی هنگام خرید خواهد بود که اطلاعاتی از قبیل ویژگی های آن، کیفیت و قیمت را به مشتریان ارائه می دهد. پس بهتر است در هنگام طراحی سایت، مخصوصا برای فروشگاه های اینترنتی، چت بات را در نظر بگیرید.

ایجاد تجربه کاربری مناسب تر

با استفاده از راه حل های هوش مصنوعی شما می توانید طراحی وب سایت خود را بهتر با نیازهای کاربران تطبیق دهید. تکنولوژی یادگیری آنی با درک وضعیت کنونی مشتری و سلیقه آن ها تجربه کاربری مناسب تری را ایجاد خواهد کرد. بر اساس اطلاعات دریافت شده، این تکنولوژی اجازه می دهد تا به صورت پویا طراحی وب سایت ها را برای هر مشتری تغییر دهیم. علاوه بر این، طیف وسیعی از امکانات وجود دارند:

  • نمایش نظرات درباره کالا ها
  • ارائه دادن قیمت ها در زمان مناسب
  • نمایش تبلیغات شخصی
  • محتوای ویدئویی مناسب برای تحریک مشتریان فروشگاه

ایجاد تجربه شخصی در وب سایت برای مشتریان

شخصی سازی سایت 

با افزایش تعداد خرید آنلاین، تعامل کاربر با وب سایت با سطح کاملا جدیدی روبرو می شود. با استفاده از راه حل های هوش مصنوعی، تجربه فروشگاه آنلاین بیشتر و شخصی تر می شود. هدف بسیاری از وب سایت ها در حال حاظر فقط استفاده از ناوبری نیست و بلکه آن ها می کوشند تا مشتری در یک محیط خرید و فروشگاه کاملی قرار بگیرد. از آنجا که فرد می تواند به راحتی آنچه را که نیاز دارد انتخاب کند، زمانی که او چیزی را می خواهد همه چیز به گونه ای طراحی شده است که گویی فروشگاه برای او شخصی سازی شده است.

بازاریابی موثرتر

طراحی وب سایت 

فن آوری یادگیری ماشین، به عنوان بخشی از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، فرصت های عالی برای بازاریابان تجارت الکترونیک  ایجاد خواهد کرد. با استفاده از این فن آوری ها پیش بینی های بازاریابی، بر اساس رفتار مشتری ممکن خواهد بود. مثلا:

  • چه نوع محصولاتی مشتریان را آزار می دهد؟
  • فهمیدن آستانه قیمت مناسب برای مشتری 
  • درک زمانی که مشتری احتمال تمایل بیشتری برای خرید محصول دارد.

به نظر شما آیا ایده های دیگری هم وجود دارند که در این جا گفته نشده اند؟ منتظر شنیدن نظرات شما هستم.

ترجمه از سایت stfalcon



:: برچسب‌ها: دلایل استفاده از هوش مصنوعی در طراحی وب سایت , دلایل استفاده از هوش مصنوعی , طراحی وب سایت , هوش مصنوعی در طراحی وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

یکی از بخش های اصلی در طراحی وب سایت سطح بالا ، بدون شک داشتن یک تجربه کاربری عالی است.

در حال حاضر بسیاری از شرکت ها در تجربه کاربری وب سایت خود سرمایه گذاری می کنند تا بتوانند در رقابت با سایر شرکت ها پیروز شوند. در هنگام استفاده از وبسایت یا برنامه ، کاربر باید توسط شما هدایت و راهنمایی شود .

بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

دریافت بازخورد کاربران در مورد رابط کاربری

سریعترین و آسان ترین راه برای دریافت بازخورد از کاربران شما، توسط تیم پشتیبانی مشتریان امکان پذیر است.

تیم پشتیبانی بیشتر وقت خود را با صحبت کردن با مشتریان صرف می کند و آنها با آنچه که مشتریان می خواهند در سایت شما تجربه کنند و آنچه باید در سایتتان بهبود یابد ، بیشتر آشنایی دارند .

اگر می خواهید بدانید که آیا رابط کاربری شما گیج کننده است یا نه ، شما فقط از کاربر برنامه بخواهید که نظر خودش را در مورد رابط کاربریتان اعلام کند .

به این ترتیب، بازخورد فوری دریافت می کنید و می توانید رو به جلو حرکت کنید و آن ایده را به فهرست کارهایتان اضافه کنید . صرف نظر از اینکه مشکلی خاص در تجربه کاربری وجود دارد یا خیر ، صحبت کردن با مشتریان  می تواند به شما کمک کند که انتظارات آنها برای حل مشکل را درک کنید .

کسب موفقیت در گرو جذب رضایت مشتری است

اگر می خواهید موفقیت کسب کنید باید به کاربران خود اجازه موفق شدن بدهید . تنها راه رسیدن به موفقیت این است که آنچه که مشتری شما فکر می کند برایش موفقیت به ارمغان می آورد را بدانید و بدانید که چه چیزی آنها به سمت محصول یا وب سایت شما سوق می دهد و آنها از وب سایت یا محصول شما چه انتظاری دارند .

هر کاربر جدیدی که از وبسایت شما استفاده می کند، به دنبال موفقیت و پیشرفت  است. آنچه که باید انجام دهید، این است که اطمینان حاصل کنید که آنها بدانند که در مسیر درستی برای دستیابی به موفقیت مد نظر شان قرار دارند .

در اینجا چند نکته و ترفند برای دستیابی به این امر وجود دارد:

  • درک نقش هایی که وبسایت یا محصول شما ایفا می کند .

     

    بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

    بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

به عنوان مثال، با یک ابزار مدیریت پروژه، پلت فرم شما ممکن است به عنوان راهی برای افزایش بهره وری و یا برای  بهبود کاربران در کار از راه دور استفاده شود.

  • درک اینکه کدام یک از نقش ها در موفقیت تاثیر دارند
بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

یک گام ساده می توانید از کاربران خود بخواهید آنچه را که آنها می خواهند با محصول شما به دست آورند را توضیح دهند. به این صورت شما راه حل هایی را پیدا خواهید کرد که در یک دوره ی کوتاه مدت به شما فرصتی برای ایجاد تغییرات بزرگ را می دهد.

  • کاربران را در چگونگی استفاده بهتر از آنچه که شما ارائه می دهید آموزش دهید .

 

بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

شما باید مسیرهای خاصی داشته باشید که از طریق آن کاربران را هدایت کنید و این ویژگی ها باید به آنها کمک کند که به آنچه که آنها “موفقیت” می نامند ، دست یابند .

هنگامی که شما می دانید هدف کاربران چیست، شما می توانید جریان وب سایت یا محصول خود را برای رسیدن به هدفشان طراحی کنید. این کار به راحتی انجام می شود با پرسیدن اینکه کاربران چه چیزی را می خواهند بدست آورند و چه چیزی را موفقیت در نظر می گیرند .

  • تعداد افرادی که از خرید در وب سایت شما پشیمان می شوند را کم کنید .

 

 

Improve abandoned cart rate

اکثر وبسایت ها صبر خواهند کرد تا مشتریان از دست بروند و سپس می پرسند چگونه مشتریان را برگردانیم . به جای این کار مطمئن شوید که می دانید چه اتفاقی افتاده ، با مشتری صحبت کنید و چگونگی بهبود خدمات خود را دریابید و انجام دهید .

  • بدانید مردم چگونه وب سایت یا محصول شما را توصیف می کنند .

هنگامی که هیچ بازخوردی دریافت نمی کنید، یا کسی می گوید که همه چیز عالی است، این می تواند به این معنی باشد که آنها زمان کافی برای پیدا کردن نقص را نداشته اند یا اینکه شما سوالات درست را نپرسیده اید .

Know how people experience your website or product

موردی که باید در نظر داشته باشید این است که هیچ چیز کامل نیست. همیشه جایی برای بهبود وجود دارد و شما باید آن را به کار ببرید .

کاربر ممکن است درباره یک مشکل به شما چیزی نگوید زیرا فکر می کند مشکل کوچکی است، اما اگر گفتگو را شروع کنید، احتمالا بینش واقعی در مورد نحوه استفاده و تجربه کاربر نسبت به  وب سایت یا محصول خود را خواهید یافت .

شما منبع طلایی تجربه کاربری  را پیش رو دارید

هر زمان که یک مشتری در مورد یک مشکل به شما می گوید، بدانید که این یک مشکل نیست، بلکه فرصتی است که می توانید رو به جلو حرکت کنید . البته اطلاعات خام  و گفتن مشکل همیشه مفید نیست و شما نمی توانید همیشه راه حل های جدیدی را برای هر مشکل ارائه کنید .

آنچه که باید به خاطر داشته باشید این است که کسی برنده است که کاربر او را پشتیبانی و کمک کند . بنابراین از پشتیبانی کاربر استفاده کنید تا محصول و وب سایت خود را ارتقا دهید و در بدترین حالت ، شما حداقل یک مشکل را در کوتاه مدت حل کرده اید .

در بهترین حالت، شما یک جهش بزرگ به جلو از نظر UI و UX، انجام داده اید و یا یک ویژگی با نام تجاری جدید ارائه خواهید کرد . در این صورت کاربران شما در واقع با محصول یا وب سایت شما مرتبط هستند.

تجربه کاربر

فرآیند ساخت تجربه کاربر عالی چیزی نیست که شما بتوانید آن را یک شبه به دست آورید، بلکه برای رسیدن یه آن زمان لازم است. با این حال بسیار مهم است که UX خود را ارزیابی کنید و به طور مداوم برای بهبود آن کار کنید. شما باید هر بار به آخرینآپدیت نگاه کنید و چند سوال را از خودتان بپرسید.

آیا شما نیاز به بهبود تعاملات دارید؟ ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند و آن را حل کنید. آیا همه اهداف شما را درک می کنند ؟  آیا همه می دانند که محصول شما چگونه کار می کند؟

شرکت طراحی سایت وب افرا با تیمی مجرب در خدمت شماست تا در بهینه سازی سایت و تجربه کاربر سایت یا محصول شما را یاری سازد . با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در مورد بهبود تجربه کاربر در وب سایت شما را راهنمایی کنند .



:: برچسب‌ها: بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک , تجارت الکترونیک , بهبود تجربه کاربری سایت , بهبود تجربه کاربری ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1397 | نظرات ()